مصرف بی‌رویۀ مکمل‌های کلسیم می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد.

سلامت نیوز:مصرف بی‌رویۀ مکمل‌های کلسیم می‌تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پرس تی وی، براساس نتایج تحقیقی جدید، استفادۀ بی‌رویه از مکمل‌های کلیسم خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می دهد.

براساس نتایج تحقیق محققان دانشگاه جان‌هاپکینز که در ژورنال «انجمن قلب امریکا» منتشر شده است، استفادۀ بیش از حد از مکمل‌های کلسیم می‌تواند موجب تشکیل پلاک در اطراف شریان‌ها شود و به بیماری قلبی بیانجامد.

    ارین میکوس، از محققان شرکت کننده در این تحقیق، می‌گوید: «زمانی که صحبت از استفاده از ویتامین‌ها و مکمل‌ها و به ویژه مکمل‌های کلسیم به میان می‌آید، اغلب مردم فکر می‌کنند استفاده زیاد از این نوع مکمل‌ها نتایج خوبی دارد، این در حالی است که استفادۀ بیش از حد از مکمل‌های کلسیم می‌تواند به قلب و سیستم عروقی آسیب بزند.»

براساس نتایج این تحقیق اولیه، مواد مغذیِ موجود در مکمل‌های کلسیم معمولاً موجب استخوان‌سازی نشده و کاملاً از طریق ادرار دفع می‌شود.

به گفتۀ این دانشمندان با بالا رفتن سن افراد، پلاک‌هایی در نتیجۀ استفاده از مکمل‌های کلیسم در اطراف سرخرگ آئورت و دیگر رگ‌های خونی تشکیل می‌شود که خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می‌دهد.
 استفادۀ بی‌رویه از مکمل‌های کلیسم ممکن است به ایجاد پلاک در اطراف شریان‌ها و بیماری قلبی بیانجامد.

محققان دانشگاه جان‌هاپکینز، پس از 10 سال تجزیه و تحلیل بر روی نمونه‌های پزشکی در بیش از 2 هزار و 700 بیمار به این نتیجه دست یافته‌اند.

این محققان در عین‌حال یادآور شدند برخلاف مکمل‌های کلسیم، غذاهای غنی از کلسیم برای قلب مفید هستند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha