شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 195279

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه حدود نیمی از ایرانی ها کم تحرک هستند، گفت: 53.8 درصد زنان و 35.6 درصد مردان ایرانی کم تحرک هستند.

زنان ایرانی کم تحرک تر از مردان هستند

سلامت نیوز:  رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه حدود نیمی از ایرانی ها کم تحرک هستند، گفت: 53.8 درصد زنان و 35.6 درصد مردان ایرانی کم تحرک هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، دکتر علی گل محمدی روز شنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان تهران تاکید کرد که باید اقدامات جدی در زمینه رفع کم تحرکی در کشور صورت گیرد.
وی با اشاره به اینکه 47.8 درصد ایرانی ها دارای اضافه وزن و یا چاق هستند، گفت: 15.3 درصد مردم چاق هستند. تعداد زیادی از دانش آموزان مقطع ابتدایی هم دچار عارضه اضافه وزن و یا چاقی هستند.
گل محمدی بر لزوم مصرف استاندارد میوجات و سبزیجات در کشور تاکید کرد و گفت: بیش از 80 درصد مردم ما کمتر از استاندارد، میوه و سبزی مصرف می کنند که این روند باید تغییر کند.
وی میانگین مصرف روزانه نمک در کشور را 10.7 گرم اعلام کرد و گفت: میزان مصرف نمک تا سال 1404 باید 30 درصد کاهش پیدا کند.

** مرگ سالانه 38 میلیون نفر براثر بیماری های غیر واگیر در دنیا
وی به افزایش بیماری های غیرواگیر در دنیا اشاره کرد و گفت: سالانه حدود 38 میلیون نفر در دنیا بر اثر بیماری های غیرواگیر جان خود را از دست می دهند.
رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: از این تعداد ، 28 میلیون نفر در کشورهای درحال توسعه و بقیه در کشورهای پیشرفته است.
وی گفت: براساس آمار سال 2010 مرگ میر ناشی از بیماری های واگیر در ایران 70.4 درصد بوده که این رقم در دنیا 65.5 درصد است که نشان دهند افزایش این عارضه در کشور است.
گل محمدی، تعداد مرگ و میر براثر بیماری های قلبی در دنیا را 17.5 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: این بیماری بعد از سوانح رانندگی دومین علت مرگ و میر است. سرطان هم سالانه جان 8 میلیون نفر را می گیرد.

** راه اندازی مرکز پایش و ارزشیابی مراقبت های سلامت در تهران
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران دراین مراسم نیز گفت: برای اولین بار در کشور مرکز پایش و ارزشیابی مراقبت های سلامت در این مجموعه دانشگاهی راه اندازی شده است.
محمد شریعتی اظهار کرد: تاکنون بیش از هزار مصاحبه با افرادی که خدمت سلامت را دریافت کرده اند، انجام شده تا علاوه بر میزان رضایت مردم، نظارت و کنترلی بر ارائه خدمات مراکز درمانی انجام شود.
وی ادامه داد: با تعدادی از افرادی که در 2 تا 6 ماه پیش زایمان کرده اند، تماس گرفته شده است تا علاوه بر رعایت مراقبت های قبل، حین و بعد از بارداری، خدمات مراکز درمانی هم کنترل شود.
شریعتی به روند بیماری های غیرواگیر در منطقه تحت پوشش این دانشگاه اشاره کرد و گفت: بیش از 120 هزار نفر در مجموعه تحت پوشش این دانشگاه در معرض خطر دیابت قرار دارند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha