دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 19528

گروهی از محققان ادعا كرده‌اند كه روشی برای درمان سرطان پوست كشف كرده‌اند.

روزنامه تلگراف در گزارش جدیدی اعلام كرد: به تازگی در انگلیس واكسن جدیدی مورد آزمایش قرار گرفته است كه به سلول‌های سرطانی حمله می‌كند، به سلول‌های سالم آسیبی نمی‌رساند و همچنین قادر به حمل موادی است كه واكنش بدن را نسبت به سرطان پوست تقویت می‌كنند.

تاكنون به نظر می‌رسد كه این روش باعث شده برخی از بیماران به طور كامل از خطرناك‌ترین نوع سرطان پوست موسوم به ملانوم حتی در موارد بسیار پیشرفته بیماری، جان سالم بدر ببرند.

دكتر هووارد كوفمن پژوهشگر مركز پزشكی دانشگاه راش در شیكاگو و از محققان این پژوهش می‌گوید: مطالعات ما نشان می‌دهد كه ممكن است به یك روش درمانی جدید برای برخی از مبتلایان به نوع پیشرفته این سرطان و همچنین دارویی با مزایای واقعی برای سایر بیماران دست یافته باشیم.

وی تصریح كرد: با این روش می‌توان ظرف یكسال جان هزاران نفر را از مرگ نجات داد.

متخصصان می‌گویند: سرطان پوست بیماریی است که سلولهای سرطانی در لایه‌های بیرونی پوست بوجود می‌آیند. پوست از بدن در برابر گرما، نور، عفونت و جراحات محافظت می‌كند. پوست همچنین آب، چربی و ویتامین D را در بدن ذخیره می‌کند و دارای لایه‌های اصلی متعدد و انواع مختلفی از سلولها است.

بر اساس این گزارش، سرطان پوست متداول‌ترین نوع سرطان است که دو نوع دارد؛ یكی سرطان پوست به شکل تومور سیاه رنگ قشرعمیق پوست و دیگری سرطان پوست بدون وجود تومور سیاه رنگ كه نوع اول سرطان عمومیت بیشتری داشته و اغلب با موفقیت درمان می‌شود. سرطان نوع دوم عمومیت کمتری دارد اما خطرناكتر است. هر ضایعه یا زخمی كه بهبود نیابد و تغییر اندازه و شكل یا خونریزی داشته باشد یكی از علائم هشدار دهنده سرطان پوست است. علائم سرطان پوست عموما شامل رشد غیرطبیعی زخمها و خالهای پوستی، زخمهایی كه بهبود نمی‌یابند و با خونریزی همراه هستند، زخمی كه بهبود آن مدت زیادی به طول بینجامد و تغییر رنگ خالهای پوستی هستند.

ملانوم نیز نوعی از سرطان پوست است که در آن سلولهای سرطانی در سلولهای رنگ دهنده پوست به نام ملانوسیت‌ها یافت می‌شود. ملانوم معمولا در بزرگسالان رخ می‌دهد، اما گاهی اوقات در کودکان و سالخوردگان نیز دیده می‌شود.

ملانوم در مقایسه با سرطانهای معمولی پوست، نوع بدتر و وخیم‌تری از سرطان پوست است. مانند همه سرطانها، در صورتی که در آغاز تشخیص داده شود، بهتر قابل درمان خواهد بود. ملانوم می‌تواند به سرعت از طریق دستگاه لنفاوی یا خون به تمامی نقاط بدن گسترش پیدا كند و در صورتی كه درمان نشود و پیشرفت كند، می‌تواند حتی كشنده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۹
    2 1
    سلام این واکسن ایاوارد ایران شده از کجا باید تهیه کنیم واسمش را نام ببرید بنده ملانوم پیشرفته دارم