شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
کد خبر: 195289

دادستان کل کشور گفت: آلودگی هوا یک بحث بسیار پیچیده است که دستگاه‌های مختلف و مرتبط این موضوع را دنبال می‌کنند و ما به دستگاه‌های مختلف در رابطه با انجام تکالیفشان تأکید می‌کنیم.

ورود دادستانی به پرونده آلودگی هوا

سلامت نیوز:دادستان کل کشور گفت: آلودگی هوا یک بحث بسیار پیچیده است که دستگاه‌های مختلف و مرتبط این موضوع را دنبال می‌کنند و ما به دستگاه‌های مختلف در رابطه با انجام تکالیفشان تأکید می‌کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور با اشاره به ضرورت کاهش و کنترل آلودگی هوا در کلان شهرها با توجه به فرارسیدن فصل سرما اظهار کرد: مساله آلودگی هوا امری است که به چند دستگاه و بخش مرتبط می‌شود.

وی با بیان اینکه دادستانی مطابق ماده 290 قانون آیین دادرسی کیفری به موضوع حقوق عمومی ورود می‌کند، افزود: موضوع آلودگی هوا به نحوی به حقوق عمومی بازمی‌گردد و یکی از دغدغه‌های داستان کل کشور عمل به این تکلیف قانونی است.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه بحث آلودگی هوا در دادستانی کل در حال رسیدگی است، خاطرنشان کرد: آلودگی هوا یک بحث بسیار پیچیده است که دستگاه‌های مختلف و مرتبط این موضوع را دنبال می‌کنند و ما به دستگاه‌های مختلف در رابطه با انجام تکالیفشان تأکید می‌کنیم و امیدوارم برطرف شود.

بر پایه این گزارش، ماده 290 قانون آیین دادرسی کیفری تصریح می‌کند که دادستان کل کشور مکلف است در جرائم راجع به اموال، منافع و مصالح ملی و خسارت وارده به حقوق عمومی که نیاز به طرح دعوی دارد از طریق مراجع ذیصلاح داخلی، خارجی و یا بین‌المللی پیگیری و نظارت کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha