رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، گفت: 5 مرکز بهداشتی درمانی درجه یك شبانه روزی با آمبولانس و امکانات اورژانس در شهرهای شلمزار، بن، هفشجان، کوهرنگ و سامان در حال احداث است.

دکتر رضا ایمانی در جمع خبرنگاران افزود : متولی ساخت این بیمارستان‌ها، مسکن و شهرسازی است و دانشگاه علوم پزشکی تنها وظیفه تجهیز آنها را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد : مرکز بهداشتی درمانی هفشجان دارای90 درصد پیشرفت فیزیکی است در حالیکه مراکز 4 شهر دیگر از پیشرفت فیزیکی زیر50 درصد برخوردار هستند.

ایمانی با بیان اینکه اعتبار امسال دانشگاه هنوز ابلاغ نشده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته کمبود بودجه دانشگاه با تصویب متمم بودجه ترمیم شد.

وی گفت: ساماندهی اورژانس‌های پیش بیمارستانی و بیمارستانی و مراکز درمانی 24 ساعته، افزایش رضایتمندی پرسنل بهداشت و درمان، ایجاد رشته‌های جدید در مقطع کارشناسی ارشد و حذف رشته کاردانی ، تجهیز اورژانس‌های بین راهی از نظر فیزیک ساختمان و نیروی متخصص از اولویت‌های امسال برنامه عملیاتی دانشگاه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری تکمیل فاز دوم بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد، ساخت پردیس دانشگاه، ساخت سلف سرویس و خوابگاه، تکمیل شبکه بهداشت و درمان شهرهای بروجن و کوهرنگ و بهبود استانداردها در مراکز بهداشتی درمانی روستاها را از دیگر اولویت‌های دانشگاه عنوان کرد.

وی با بیان اینكه هم اکنون برای اجرای کامل طرح پزشک روستایی به 50 پزشک عمومی در استان نیاز است، ادامه داد : سال گذشته حدود 30 میلیارد تومان در قالب مصوبات سفر هیات دولت به استان اختصاص یافت که افتتاح بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد، راه اندازی مرکز آنژیو گرافی و انجام عمل قلب باز و تجهیز بیمارستان های هاجر و کاشانی به MRI و سی تی اسکن در این راستا انجام شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری، اظهاركرد: بیمارستان 200 تختخوابی بروجن و لردگان پس از تحویل از مسکن و شهرسازی توسط دانشگاه علوم پزشکی تجهیز خواهد شد.

ایمانی با اشاره به معضل زیر میزی در استان افزود : زیرمیزی تنها در صورت وجود شاکی حقیقی و با ارائه مستندات قابل پیگیری است، در حالیکه بحث زیر میزی استان هم از نظر وسعت و هم از نظر کیفیت از دیگر استان های کشور پایین تر است.

وی با اشاره به وجود 8 هزار و 500 مرکز تهیه و توزیع غذا دراستان، گفت : درایام نوروز امسال 3 بار از مراکز تهیه غذا بازدید به عمل آمد که با 26 هزار مورد بازدید و10 مورد تعطیلی مرکز تهیه غذا، 27 مورد تخلف قابل طرح به دادگاه مشاهده شد.

ایمانی درادامه یادآور شد: هم اکنون با تغییر زندگی مردم فشار خون ، بیماری‌های قلبی عروقی جزو بیماری‌های شایع در استان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha