محققان دانشگاه كالیفرنیا موفق به طراحی آزمایش ساده‌ای برای تشخیص افكار خودكشی شده‌اند.

این محققان یك نشانگر زیستی غیرتهاجمی یا به عبارتی یك شناساگر ابداع كرده‌اند كه می‌تواند علائم افكار خودكشی را در كسانی كه از داروی ضد افسردگی استفاده می‌كنند، شناسایی كند.

به گفته‌ متخصصان، تاكنون ثابت شده است كه داروهای ضد افسردگی برای كمك به افراد برای غلبه بر افسردگی حاد مفید هستند، اما از مدتها پیش نیز محققان می‌دانسته‌اند كه عده بسیار معدودی از بیماران كه از این داروها استفاده می‌كنند ممكن است در واقع دچار خلق و خوی وخیم‌تری شده و حتی گرفتار افكار خودكشی شوند.

در حال حاضر هیچ آزمایش كلینیكی وجود ندارد كه این خط را پیش بینی و مشخص كند و فقط باید زمان بگذرد تا یك روانپزشك بتواند بگوید كه حال بیمارش بهتر و یا وخیم‌تر شده است.

در این تحقیق جدید، پژوهشگران موفق به ابداع یك نشانگر زیستی سازمان و غیرتهاجمی شده‌اند كه می‌تواند به عنوان یك سیستم هشداردهنده اولیه عمل كند.

آیمی‌هانتر دستیار روانشناس تحقیقاتی در دپارتمان روانپزشكی دانشگاه كالیفرنیا و دستیارانش با استفاده از تكنیك الكتروآنسفالوگرافیك كمیتی یا « QEEG» توانستند كاهش شدید فعالیت در منطقه خاصی از مغز افرادی را نشان دهند كه ثابت شده در معرض افكار خودكشی قرار می‌گیرند و حالشان وخیم‌تر می‌شود.

این تحقیق برای اولین بار رابطه بین تقویت افكار خودكشی با تغییرات خاص در عملكرد مغز در حین مصرف این داروها را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha