وزیر بهداشت، از تاخیر 9 ماهه بیمه ها در پرداخت مطالبات بیمارستانها خبر داد و گفت: کسری این وزارتخانه به خاطر بدهی بیمه ها است.

دکتر مرضیه وحیددستجردی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری برنامه هفته سلامت در مرکز همایشهای بین المللی رازی به خبرنگاران گفت: مشکل اصلی وزارت بهداشت بدهی بیمه ‌هاست. به طوری که برخی سازمانهای بیمه ‌گر در پرداخت مطالبات وزارت بهداشت و بیمارستانهای دولتی حدود 9 ماه تاخیر دارند.

وی با اشاره به افزایش 30 درصدی بودجه وزارت بهداشت در سال جاری، افزود: در صورت پرداخت به موقع بیمه ‌ها به وزارت بهداشت و با توجه به افزایش بودجه ای که امسال داریم، نباید کسری داشته باشیم.

وزیر بهداشت همچنین از افزایش 16 درصدی یارانه دارو در سال 89 خبر داد و گفت: یارانه دارو در سال گذشته 310 میلیارد تومان بود که امسال به 370 میلیارد تومان افزایش یافت.

دستجردی در رابطه با انتقادات وارد به ساختار جدید وزارت بهداشت، گفت: با جدا سازی بخشهای بهداشت و درمان، هرکدام از این بخشها متولیان خاص خود را خواهند داشت و این موضوع بهترین ساختار در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص زمان اجرای طرح پزشک خانواده در شهرهای زیر 50 هزار نفر، با عنوان این مطلب که اقدامات لازم برای اجرای این طرح در شهرهای زیر 50 هزار نفر انجام شده و توافقاتی نیز با وزارت رفاه صورت گرفته و بزودی اجرا می شود.

دستجردی از اجرای طرح درمان با شربت تریاک از اواسط اردیبهشت امسال خبر داد و گفت: این طرح در مراکزی که آموزشهای لازم را دریافت کرده‌اند، اجرا می‌شود.

وی در ادامه در رابطه با سرنوشت متخلفان آزمون دستیاری نیز گفت: پرونده این امر در قوه قضائیه در حال جمع بندی است و وزارت بهداشت نیز تا پایان فروردین ماه، اسامی قبول شدگان را اعلام می‌کند.

وزیر بهداشت در رابطه با درج هشدارهای بهداشتی روی پاکتهای سیگار نیز گفت: وزارت بازرگانی در این زمینه نقش مهمی دارد. در مجموع این امر از یک نقص قانونی برخوردار است که باید در مجلس اصلاح شود.

وی همچنین در رابطه با اولویت برنامه‌ها در بحث سلامت روان گفت: در بحث سلامت روان لازم است که 10 درصد تختهای عمومی بیمارستانها به تختهای روان اختصاص یابد. ضمن اینکه می بایست در مناطق مختلف کشور و به ویژه در شهرهای بزرگ، اورژانسهای روان پزشکی داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha