یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 195347

دبیر علمی نخستین کنگره بین‌المللی نورویورولوژی با بیان اینکه مثانه عصبی از شیوع بالایی برخوردار است، عنوان کرد: این اختلال در برخی بیماران مبتلا به ام اس، دیابت، تومور نخاع، قطع نخاع، دیسک کمر، دمانس، پارکینسون و ... بروز می یابد.

مثانه عصبی در کدام بیماری‌ها بروز می‌کند؟

سلامت نیوز:دبیر علمی نخستین کنگره بین‌المللی نورویورولوژی با بیان اینکه مثانه عصبی از شیوع بالایی برخوردار است، عنوان کرد: این اختلال در برخی بیماران مبتلا به ام اس، دیابت، تومور نخاع، قطع نخاع، دیسک کمر، دمانس، پارکینسون و ... بروز می یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا، دکتر مهری مهراد از برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی نورویورولوژی در ایران خبر داد و گفت: در این کنگره که از 18 تا 20 آذر برگزار خواهد شد به روش‌های نوین درمان و جراحی مثانه نوروژنیک پرداخته می‌شود.

وی افزود: مثانه نوروژنیک یا مثانه عصبی اختلالی است که فرد به صورت مادرزادی و یا اکتسابی و به دنبال بیماری‌های مانند مننگو میلوسل، ام اس، دمانس، پارکینسون، دیابت، دیسک کنار، قطع نخاع، تروما و .... بروز پیدا می‌کند.

دبیر علمی نخستین کنگره بین‌المللی نورویورولوژی ایران ادامه داد: در برخی افراد نیز عصبی که از نخاع به مثانه وارد می‌شود به صورت مادرزادی دچار اختلال و در نهایت فرد دچار اختلال عملکرد مثانه می‌شود یعنی یا دچار بی‌اختیاری ادرار می‌شود یا به دلیل بازگشت مقداری از ادرار به مثانه دچار مشکلات کلیوی نیز می‌شود.

مهراد با بیان اینکه مثانه نوروژنیک دارای درمان‌های دارویی و جراحی است، خاطر نشان کرد: بیمار با مصرف دارو دچار بهبود علائم می‌شود اما به تازگی روش نوینی برای جراحی مطرح شده که طی آن عصب مجدد تحریک می‌شود که در این کنگره قرار است این روش به صورت جراحی زنده آموزش داده شود.

این متخصص اورولوژی یاد آور شد: درمان مثانه نوروژنیک نیاز به همکاری نورولوژیست‌ها، نوروسرجری و اورولوژیست‌ها دارد.

وی با بیان اینکه مثانه نوروژنیک از شیوع بالایی برخوردار است، اظهار کرد: این اختلال در تمام بیماران مبتلا به ام اس، دیابتی، قطع نخاعی، مصدومان جنگ و ... شیوع دارد.

این فوق تخصص مثانه با بیان اینکه 12 نفر از متخصصان بین المللی در این کنگره به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت، گفت: هم چنین از مسئولان وزارت بهداشت کشور نیز در این کنگره حضور خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، نخستین کنگره بین‌المللی نورویورولوژی ایران از 18 تا 20 آذر در بیمارستان پارس تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha