رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر با ابراز نگرانی از غیر استاندارد بودن نصب دکل ها و آنتنهای مخابراتی در منازل اشخاص و سطح شهر گفت: متاسفانه استانداردها در نصب این آنتن ها و شعاع مجاز آنها رعایت نمی شود و اغلب این آنتن ها با اتاق خواب و منزل افراد فاصله ای کمتر از یک متر دارد.

معصومه ابتکار در دویست و هفتاد و یکمین جلسه شورای شهر که روز یکشنبه به صورت غیرعلنی برگزار شد در جریان بررسی لایحه « ساماندهی دکل ها، آنتنها و تاسیسات مخابراتی و ارتباطی در شهرتهران» با بیان این که منابع بین المللی حتی بر زاویه تابش این آنتن ها تاکید دارند، افزود: استفاده از تلفن همراه خوب است ولی مهمتر از آن رعایت فاصله ها و جلوگیری از بروز عوارض آنها بر سلامتی افراد است.

ابتکار خاطرنشان کرد: چرا هر زمان که صحبت از اندازه گیری تشعشعات ناشی از نصب این آنتنها می شود مسئولان عنوان می کنند که قابل اندازه گیری نیست. شاید نتوان تشعشعات را اندازه گرفت ولی شعاع استاندارد این آنتنها و دکل ها را که می توان اندازه گیری کرد.

رسول خادم رئیس کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه شورا در این خصوص گفت: طبق بررسیهای انجام  به عمل آمده و نشست مشترکی که شهرداری تهران با مسئولان شرکتهای مخابراتی ـ ایرانسل، همراه اول و تالیا داشته است قرار است «طرح جامع و ساماندهی نصب تاسیسات مخابراتی» تهیه و تدوین شود و جهت تصویب به شورای شهر ارائه شود و برای رسیدن به این هدف نیاز به زمان است.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در این خصوص تاکید کرد: در تهیه طرح جامع ساماندهی نصب دکل ها و آنتن ها باید تمامی موازین تخصصی و سلامت جامعه رعایت شود.

وی افزود: متخصصان مخابراتی، اظهار می کنند که استاندارد و تشعشع این آنتن ها 10 وات است این در حالی است که شنیده می شود در تهران آنتن هایی با تشعشع 50 وات هم نصب شده است که اغلب کنار خانه ها و داخل حیات منازل و محل های پرتردد افراد این دکل ها قرار دارد و برای اطرافیان بسیار خطرناک است.

بر اساس این گزارش، بررسی لایحه « ساماندهی دکلها، آنتن ها و تاسیسات مخابراتی و ارتباطی در شهرتهران» به دو هفته دیگر موکول شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha