یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 195354

ورزش کردن یکی از کارآمدترین و موثرترین روش‌های پیشگیری و درمان کمر درد مزمن یا عود کننده است.

تقویت عضلات ستون فقرات با 6 گام موثر!

سلامت نیوز:ورزش کردن یکی از کارآمدترین و موثرترین روش‌های پیشگیری و درمان کمر درد مزمن یا عود کننده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت در این میان، تقویت کمر و عضله های نگه دارنده‌ ستون فقرات با انجام نرمش ‌های معین از بروز کمر درد پیشگیری می‌ کند، درد را کاهش می ‌دهد و حتی در برخی موارد درمان قطعی درد کمر را به ارمغان می ‌آورد.

در اینجا سالم ترین گام ها برای تقویت عضلات کمر و ستون فقرات معرفی شده است:

انجام ورزش های تحمل کننده وزن: ورزش‌ های استقامتی به حفظ توده استخوانی کمک کرده و به نوبه خود ممکن است به جلوگیری از پوکی استخوان و شکستگی ‌های متراکم ناشی از آنکه می ‌تواند منجر به ایجاد قوز و خمیدگی در پشت شود، کمک کند. هرگونه فعالیت ورزشی که بر خلاف نیروی جاذبه انجام می‌ شود، نظیر دویدن، وزنه برداری، پیاده روی و بالا رفتن از پله‌ها به طور بالقوه می‌ تواند موجب استخوان سازی شود. ورزش کردن همچنین موجب افزایش حجم ماهیچه‌ ها می ‌شود و تقویت ماهیچه‌ ها خود به محافظت از استخوان‌ ها در برابر آسیب ‌ها کمک می‌ كند و قدرت، چالاکی و انعطاف ‌پذیری آنها را بهبود می ‌بخشد.

توجه به وضعیت نشستن: در اغلب محیط های كاری، كار در وضعیت نشسته بخش ثابتی از كار بوده كه می تواند در صورت انجام حركات نادرست در دراز مدت بر سلامتی اثرات نامطلوبی بر جا گذاشته و موجب انواع بیماری ها و امراض ناشی از كار گردد. یك جایگاه كار مناسب باید این امكان را فراهم سازد تا شما بتوانید در یك وضعیت بدنی متعادل بنشینید. از جایگاه كاری كه مهره های ستون فقرات در حالت ایستاده و یا نشسته، به طور صحیح و صاف قرار می گیرد استفاده كنید. از جایگاه كاری استفاده كنید كه این امكان را فراهم می سازد تا مهره های ستون فقرات، به طور آزاد و راحت حركت كرده و به آسانی خم و راست شوند.

پیاده روی مستمر: پیاده روی در میان ورزش های هوازی منجر به تقویت ماهیچه ها، افزایش انعطاف پذیری و تقویت ساختار استخوان ها می شود. پیاده روی خود راهی برای کاهش دردهای کمر و جلوگیری از آسیب های ستون فقرات می شود.

اجتناب از سیگار کشیدن: مصرف دخانیات با کاهش تراکم استخوان ‌ها در ارتباط است و به خوبی روشن است که سیگار کشیدن خطر شکستگی را افزایش می ‌دهد.

رژیم غذایی متعادل: دریافت کلسیم به میزان 1200 میلی گرم در روز عمدتا از طریق غذا را هدف قرار دهید. اگر شما نیاز بدنتان به کلسیم را تامین نکنید، بدن شما به این حالت با برداشت کلسیم از استخوان ‌ها واکنش نشان می ‌دهد. علاوه بر این، بنیاد ملی پوکی استخوان آمریكا مصرف 800 تا 1000 واحد ویتامین دی در روز را برای سلامت استخوان ‌ها توصیه می‌ کند. ضمنا دریافت مواد غذایی سرشار از پروتئین به تقویت و انعطاف پذیری عضلات کمک می کند.

ماساژ درمانی: این درمان مزایای زیادی برای سلامت ستون فقرات و حتی آسیب های این ناحیه از بدن دارد. ماساژ درمانی به بهبود گردش خون و افزایش دامنه حرکتی شود. ماساژ درمانی در کوتاه مدت منجر به تسکین عضلات آسیب دیده و درد ناشی از آنها و افزایش بهبود خواب خواهد شد.

منبع: activebeat

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha