دکتر سهیل پرخیال در برنامه "گفت وگوی علمی" رادیو گفت وگو هشدار داد و گفت: اگر شرایط بحرانی گرم شدن زمین ادامه پیدا کند، دنیا رو به نابودی می رود و اگر مردم بدانند این اتفاق دارد می افتد، تلاش می کنند مانع این اتفاق شوند. در حال حاضر نیز همه دنیا دارد به این سمت می رود که انرژی تجدید پذیر را جایگزین انرژی های قدیمی کند.

با ادامه گرم شدن زمین، دنیا رو به نابودی می رود

سلامت نیوز: دکتر سهیل پرخیال در برنامه "گفت وگوی علمی" رادیو گفت وگو هشدار داد و گفت: اگر شرایط بحرانی گرم شدن زمین ادامه پیدا کند، دنیا رو به نابودی می رود و اگر مردم بدانند این اتفاق دارد می افتد، تلاش می کنند مانع این اتفاق شوند. در حال حاضر نیز همه دنیا دارد به این سمت می رود که انرژی تجدید پذیر را جایگزین انرژی های قدیمی کند.
برنامه "گفت وگوی علمی" با موضوع (محیط زیست) و با حضور دکتر سهیل پرخیال مدیر دفتر انرژی زمین گرمایی سازمان انرژی های نو ایران و دکتر سید مرتضی  خاتمی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی روانه آنتن شد.
دکتر سید مرتضی  خاتمی نماینده مجلس با تصریح بر اینکه در سال های بعد از انقلاب در کوران مسائل، از خیلی از موضوعات غفلت کرده ایم، ابراز داشت: یکی از این مسائل، موضوعات زیست محیطی بوده است. مسئولین ذیربط حفظ محیط زیست نیز نتوانستند استانداردهای لازم را رعایت کنند.
وی اضافه کرد: در این میان کسانی که قائل به نظم عمومی نیستند و منافع خودشان را ترجیح می دهند، از این فرصت کمال سوء استفاده را کردند و در این زمینه کار به جایی رسیده است که مقام معظم رهبری به کرات در این حوزه خطرات را گوشزد کرده اند.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه در حوزه محیط زیست از مرحله هشدار عبور کرده ایم و در مرحله خطرناکی قرار داریم، عنوان داشت: با توجه به آلاینده های زیادی که در کشور وجود دارد، حداقل به فضای سبز و سیستم طبیعی جامعه مان، توجه بیشتری شود تا بخشی از این خطرات را از سر مردم کشورمان رفع کنیم.
دکتر سهیل پرخیال با تصریح بر اینکه همیشه فرهنگ سازی یکی از رکن های پیشرفت است، گفت: فرهنگ سازی در بعدهای مختلفی امکان پذیر است. یک بار باید به ضرورت موضوع بپردازیم مانند مسئله کمبود آب که وقتی بدانیم در این بخش کمبود شدید داریم، حتما جامعه در صرفه جویی کمک خواهد کرد اما اگر مردم به این ضرورت نرسند که داریم به شرایط بحران می رسیم، زیاد بهایی به این موضوع نمی دهند.
وی تاکید کرد: در محیط زیست نیز باید این فرهنگ سازی رخ دهد. اگر بخواهیم محیط زیست مناسبی داشته باشیم، باید به همه بگوییم و همه دنیا باید به آگاهی برسند زیرا محیط زیست یک بحث محلی نیست و دنیا باید به هم کمک کند تا جلوی افزایش دما گرفته شود.
مدیر دفتر انرژی زمین گرمایی سازمان انرژی های نو ایران هشدار داد و گفت: اگر شرایط بحرانی گرم شدن زمین ادامه پیدا کند، دنیا رو به نابودی می رود و اگر مردم بدانند این اتفاق دارد می افتد، تلاش می کنند مانع این اتفاق شوند. در حال حاضر نیز همه دنیا دارد به این سمت می رود که انرژی تجدید پذیر را جایگزین انرژی های قدیمی کند و آلاینده های مربوط به سوخت های فسیلی را کاهش دهد و از انرژی های نو به عنوان جایگزین استفاده کند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha