6 محصول غذایی در هفته سلامت، نشان ایمنی و سلامت گرفتند.

دكتر دستجردی وزیر بهداشت در مراسم اعطای نشان ایمنی و سلامت به 5 شركت و 6 محصول غذایی با بیان این كه وزارت بهداشت در مقابل مسائل ایمنی غذای مردم به شدت مسئولیت دارد، گفت: از مزرعه تا سلول، مسئولیت نظارت، ارزشیابی و اعتباربخشی به مواد غذایی برعهده‌ وزارت بهداشت است.

وی با اشاره به مطرح شدن اعطای نشان ایمنی و سلامت به محصولات دوستدار سلامتی مردم از سال 87 گفت: امروز مجموع محصولات غذایی دوستدار سلامتی مردم به 37 عدد رسیده است. همانطور كه در بیمارستانهای دوستدار كودك، گروهی از خدمات اضافه بر سایر بیمارستانها به كودكان ارائه می‌شود. در مبحث مربوط به محصولات غذایی دوستدار سلامت غذایی مردم نیز مباحثی علاوه بر دیگر محصولات مورد پایش و ارزیابی قرار می‌گیرد. محصولات غذایی كه نشان ایمنی و سلامت دریافت می‌كنند، به میزان 50 درصد، آلاینده‌های محیط زیستی را كاهش داده، افزودنی ندارند و حامی ویتامین و مكمل هستند.

وزیر بهداشت همچنین در جمع خبرنگاران با تاكید بر لزوم تخصیص سازمان غذا و دارو گفت: لایحه تاسیس سازمان غذا و دارو امروز به عنوان پیش نویس در جلسه دولت مطرح می‌شود و در صورتی كه وزرا به آن رای دهند به مجلس ارائه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha