یکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 195360

اشک باعث تغذیه و نرم شدن چشم می شود. هر بار که پلک می زنید درواقع با کمک اشک چشم را پاک‌سازی و مرطوب می‌کنید.

درمان های خانگی  آبریزش از چشم

سلامت نیوز: اشک باعث تغذیه و نرم شدن چشم می شود. هر بار که پلک می زنید درواقع با کمک اشک چشم را پاک‌سازی و مرطوب می‌کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، زمانی که اشک بیش‌ ازحد تولید می‌شود یا این‌ که مجرای اشک دچار انسداد می‌شود چشم پر از اشک می‌شود. علاوه بر تولید بیش‌ازحد اشک، گاهی خشکی چشم نیز باعث تجمع اشک در چشم می‌شود. زیرا غدد تولید و ترشح اشک مجبور است برای تولید اشک سخت‌ تر کار کند. حساسیت به گرده گل، شوره‌های حیوانات خانگی، کک، کپک، عطر و دود سیگار و ... می‌تواند باعث تولید بیش از حد اشک شود. این امر به دلیل عفونتی مانند ورمِ ملتحمه به وجود می‌آید. این عفونت با بالا بردن تولید اشک عفونت‌ها و میکروب‌ها را از بین می‌برد. در این مطلب به نقل از سایت ام‌اس به درمان های خانگی اشاره شده است.


مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین C  و E:
گاهی علت جمع شدن اشک در چشم التهاب قسمت میانی چشم است. به گفته متخصصان با مصرف  مواد غذایی یا مکمل‌های حاوی ویتامین C  و E می‌توان درمان عفونت چشم را سرعت بخشید.


کمپرس آب سرد:
تسکین چشم با استفاده از کمپرس سرد می‌تواند از تولید اشک کم کند. کافی است یک گاز استریل را در آب سرد بغلتانید، آب اضافه آن را بگیرید و روی چشم قرار دهید.


کمپرس با دمنوش گیاهی:
کمپرس دمنوش مانند پونه کوهی، زرشک، بابونه و گل همیشه‌ بهار نیز در رفع این مشکل بسیار مؤثر است.


چشم را  با آب ولرم و شامپوی بچه شست و شو دهید:
تمیز کردن منظم چشم به ‌ویژه اگر دچار عفونت شده باشد، می‌تواند خیلی مؤثر واقع شود.  مقداری شامپو را در آب ولرم حل کنید و چشم را تمیز کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شهروز ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    0 0
    سلام گاهی اوقات برای من جای سواله آیاآبریزش چشم یه مشکل حاده یایکی ازعوامل طبیعی بدن محسوب میشه.اگه جواب سوالمو بدین ممنون میشم.ازمطلب منم دیدن کنید