دانشجویان ایرانی رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه های هند در آستانه اخراج و محرومیت از ادامه تحصیل در این کشور قرار دارند.

احتمال اخراج دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی ایرانی از دانشگاه‌های هند

سلامت نیوز: دانشجویان ایرانی رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه های هند در آستانه اخراج و محرومیت از ادامه تحصیل در این کشور قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران در شبه قاره هند با تایید این خبر گفت: با رای دیوان عالی هند همه کرسی های رشته های پزشکی و دندانپزشکی باید از طریق آزمون «نیت » neet تکمیل شود و در این حکم این آزمون فقط به دانشجویان هندی اختصاص یافته است. 

دکتر سید محمد رضا خلیلی با اشاره به اینکه دانشجویان ایرانی در دانشگاههای ام جی آر چنای ، مانیپال ایالت کارناتاکا و دانشگاه پنجاب هند مشغول به تحصیل اند ، افزود : درحکم دیوان عالی هند که پس از پذیرش 120 دانشجوی ایرانی صادر شده ، نامی از دانشجویان خارجی برده نشده و نحوه پذیرش دانشجویان ایرانی و خارجی در دانشگاه های هند در هاله ای از ابهام قرار دارد.بنابراین با صدور این حکم ، دانشجویان خارجی ورودی 2016 با مشکل مواجه شده اند.
 
 خلیلی با بیان اینکه تاکنون مکاتبات زیادی از سوی رایزنی علمی و سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو برای لغو این حکم و ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی رشته های پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاههای هند صورت گرفته است گفت به این مکاتبات تاکنون پاسخی داده نشده است و دانشگاهها هم باید این حکم را اجرا کنند. 

وی تصریح کرد دانشجویان ایرانی در هند ، شهریه کامل تحصیل را که حدود 200 تا 300 میلیون تومان است به دانشگاههای هند پرداخت کرده اند و اکنون براساس این حکم دانشجویان باید نام نویسی خود را لغو کنند و شهریه پرداختی خود را پس بگیرند. با این حال دانشگاههای هند اعلام کرده اند از استرداد شهریه کامل، معذور هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha