معاون درمان وزارت بهداشت گفت: سرعت افزایش جمعیت در حومه شهرها، زنگ خطری برای جامعه است که نیازمند افزایش مراقبت است.

دکتر حسن امامی رضوی با اشاره به شعار هفته سلامت امسال که "شهرنشینی و سلامت" نامگذاری شده است، به خبرنگار مهر گفت: شهرنشینی یکی از معیارهای توسعه تلقی می شود ولی در عین حال می تواند یک تهدید برای توسعه یافتگی جوامع باشد.

هفته سلامت که از 18 فروردین ماه جاری و با شعار "شهرنشینی و سلامت" در سراسر کشور آغاز شده است، تا 24 فروردین ادامه دارد.

 معاون درمان وزارت بهداشت با تاکید بر تلاشهای این وزارتخانه برای کاهش تهدیدهای شهرنشینی، افزود: کم تحرکی و فعالیت بدنی اندک در شهرها که به دلیل نوع مشاغل شهرنشینان بروز کرده و اهمیت ندادن به ورزش و تغذیه سلامت، یکی از تهدیدهای اصلی سلامت شهرنشینان است.

 پیش از این دکتر پرویز مظاهری، دبیر انجمن روانپزشکان ایران نیز از اضطراب به عنوان شایع ترین اختلال روانی شهرنشینان به خصوص در کلانشهر تهران نام برده است.

 امامی رضوی با اشاره به توسعه زندگی شهری در حاشیه شهرها، گفت: سرعت افزایش جمعیت در حومه شهرها، زنگ خطری برای جامعه است که نیازمند افزایش مراقبت است.

 دکتر علیرضا مرندی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز به وضعیت اسفبار ساکنان حاشیه شهرها اشاره کرده و عنوان داشته بود که مهمترین کار برای ارتقای سلامت شهروندان، توسعه و گسترش شبکه بهداشت در جامعه است.

 معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به پایین آمدن سن ابتلا به فشارخون و سکته قلبی در جامعه ما، گفت: چنانچه نخواهیم به عوامل خطر بیماریهای دیابت، فشارخون مشکلات قلبی و عروقی توجه کنیم و برنامه ای برای کنترل این بیماریها نداشته باشیم بیماریهای کلیوی در جامعه طی پنج سال آینده دو تا سه برابر بیشتر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha