دبیر برگزاری مراسم روز جهانی ایمنی عصای سفید گفت: ۸۰ درصد از عواملی که موجب اختلالات نابینایی می‌شوند، قابل پیشگیری هستند.

۸۰ درصد از عوامل اختلالات نابینایی قابل پیشگیری است

سلامت نیوز: دبیر برگزاری مراسم روز جهانی ایمنی عصای سفید گفت: ۸۰ درصد از عواملی که موجب اختلالات نابینایی می‌شوند، قابل پیشگیری هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم؛ مصطفی سراج پیش از ظهر امروز در نشستی خبری اظهار کرد: برگزاری این مراسم هشداری است که تمام روزهای ما گرامیداشت برای معلولین باشد؛ طی چهار سال اخیر، نحوی‌نژاد مسئولیت هفته نابینایان را برعهده گرفته است و در سال جاری به دلیل مصادف شدن با ایام محرم این هفته با کمی تاخیر آغاز شد.

وی افزود: دستگاه‌ها و ان‌جی‌‌اوهای مختلفی در برگزاری مراسمات هفته نابینایان ما را یاری می‌کند؛ امسال برای هفته نابینایان برنامه‌هایی از قبیل تئاتر، راهپیمایی و... پیش‌بینی شده است؛ ان‌جی‌اوها به‌صورت تخصصی به حوزه‌های مختلف وارد شدند و دارای فعالیتهای تاثیرگذاری هستند و ما قصد داریم که این اقدامات را به‌صورت تخصصی ادامه دهیم و وجود چنین موسساتی برای ما الزامی است.

سراج یادآور شد: همچنین در زمینه‌های مهدهای کودک و قرآنی تلاشهای مفیدی شده است؛ 80 درصد از عواملی که موجب اختلالات نابینایی می‌شود قابل پیشگیری است؛ در حوزه اشتغال باید اغراق کنیم زیرا برای برخی از معلولان ما دارای مشکلات جدی اشتغال هستند از جمله برخی ناشنوایان، معلولان قطع نخاع.

دبیر برگزاری مراسم روز جهانی عصای سفید گفت: در حوزه معلولیت‌ها و آسیبهای اجتماعی بسیاری از عوامل را می‌توان پیشگیری کرد که دستور کار تمام دستگاه‌های اجرایی باید مسئله پیشگیری باشد؛ اخیرا با شهرداری مناطق تعاملاتی داشته‌ایم تا بتوانیم در حوزه اشتغال ورودی جدی داشته باشیم؛ تمام دستگاه‌های اجرایی و مردم باید یاری‌دهنده سازمان برای رفع مسئله اشتغال معلولان باشند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha