برنامه جهانی غذا (WFP) برای گرامیداشت روز جهانی غذا در 16 اکتبر مصادف با 25 مهرماه بر اهمیت لزوم مشارکت های مستمر و سازنده میان دولت ها، صاحبان مشاغل و سازمان ها که باعث ایجاد شتاب لازم برای "به صفر رساندن گرسنگی" و ساختن آینده ای روشن تر برای میلیون ها کودک تاکید می نماید.

WFP روز جهانی غذا را با تاکید بر مشارکت های پررنگ برای تغییر، گرامی می دارد

سلامت نیوز: برنامه جهانی غذا (WFP) برای گرامیداشت روز جهانی غذا در 16 اکتبر مصادف با 25 مهرماه بر اهمیت لزوم مشارکت های مستمر و سازنده میان دولت ها، صاحبان مشاغل و سازمان ها که باعث ایجاد شتاب لازم برای "به صفر رساندن گرسنگی" و ساختن آینده ای روشن تر برای میلیون ها کودک تاکید می نماید.
 
به گزارش سلامت نیوز ارتارین کازین، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا گفت: "پایان بخشیدن به گرسنگی در طول زندگی ما امکان پذیر است. اگر همه ما به عنوان شرکای اجرائی دست به دست هم دهیم می توانیم  دنیایی بسازیم که در همه جای  آن همه انسان ها به غذای مقوی دسترسی داشته باشند. مشارکت ها چه در زمینه های بشردوستانه و چه در مضمون توسعه ای باید پررنگ، راهبردی و نوآورانه بوده و به تناسب  تغییری که در زندگی آسیب پذیرترین مردم دنیا ایجاد می کند قابل اندازه گیری باشد."

بسیاری از فعالیت های WFP در شرایط اضطراری که غالبا از درگیری ها ناشی می شود، صورت می پذیرد مانند بحران های جاری در سوریه، عراق، سودان جنوبی و یمن، نقاطی که میلیون ها نفر برای نجات جانشان به کمک نیاز دارند.
کازین گفت: "تغییرات آب و هوایی ما را بر آن می دارد تا ایجاد ظرفیت بازیابی سریع و انعطاف پذیری در خانواده ها و جوامع را در راس تلاش هایمان برای "به صفر رساندن گرسنگی" قرار دهیم. برنامه جهانی غذا به هنگام ارائه کمک ها باید تمام خلاقیت خود را از طریق ابزاری که بتواند به کودکان بی بضاعت آسیب پذیر و خانواده هایشان کمک کند تا با پیامد های آب و هوایی بهتر مواجه شوند، بکار گیرد."
 
نگار گرامی، نماینده برنامه جهانی غذا در ایران گفت: "ما در جمهوری اسلامی ایران نه تنها از مشارکت و رویکردهای نوآورانه  با شرکای دولتی بلکه با بخش خصوصی  نیز استقبال می نماییم. ما باور داریم که پایان بخشیدن به گرسنگی مسئولیتی جمعیست و افراد و سازمان ها را برای ارائه ایده های نوآورانه ترغیب می نماییم تا ما را در "به صفر رساندن گرسنگی" در طول زندگیمان یک قدم نزدیکترسازند."
 
وی افزود: " ما درحال حاضر رویه ارائه کمک هایمان به 30هزارنفر پناهنده ساکن 20 مهمانشهر تحت پوشش غذایی این سازمان را بازنگری می نماییم و از تجربیات و تخصص بخش های مالی و اقتصادی کشور استفاده نموده تا نحوه ارائه خدماتمان را از شکل سنتی به شکل جدیدی از کمک های نقدی تغییر دهیم."

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha