رئیس سازمان بهزیستی از انجام توافق سه جانبه ای بین این سازمان، وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و وزارت آموزش و پرورش برای بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل از جمله کودکان کار و نیز کودکان اتباع بیگانه به مدرسه خبر داد.

توافق سه جانبه برای بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل به مدرسه

سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی از انجام توافق سه جانبه ای بین این سازمان، وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و وزارت آموزش و پرورش برای بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل از جمله کودکان کار و نیز کودکان اتباع بیگانه به مدرسه خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،انوشیروان محسنی بندپی تصریح کرد: هر کودکی که از آموزش و تحصیل دور بماند - آن هم مهم ترین دوره زندگی که رشد و تکامل همه جانبه آنان شکل می گیرد- ، مستعد گرفتار شدن به انواع آسیب های اجتماعی است.


وی خاطرنشان کرد: این کودکان به خاطر بازماندگی از تحصیل ، مورد سوء استفاده افراد مختلف و باندهای سازمان یافته قرار می گیرند؛بنابراین سیاست وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی بر این است که به هر طریق ممکن، زمینه بازگشت پذیری کودکان را به آموزش ، تحصیل ، رشد و تکامل یکپارچه ، فراهم کند.
رئیس سازمان بهزیستی همچنین خاطرنشان کرد که این استراتژی در وزارت تعاون و در بهزیستی هم در حال پیگیری است.
گفتنی است فقط در مورد کودکان کار، سالانه چهارتا پنج هزارکودک خیابانی شناسایی می شود .


برخی از این شمار در بلند مدت وارد مراکز شبه خانواده می شوند و برخی که کودکان اتباع بیگانه به شمار می آیند هم به خاطر شهریه مدارس و همچنین بی توجهی خانواده های خود از تحصیل بازمی مانند.


احمد میدری، معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش تر اعلام کرد که 350 هزاز کودک در کشور از تحصیل در مقطع ابتدایی بازمانده اند و به مدرسه نمی روند.


به گفته میدری، نحوه استخراج این آمار نیز به این شکل بود که کد ملی کودکانی که در مقطع ابتدایی ثبت نام کرده بودند را از آموزش و پرورش گرفتیم و آن را با آمار ثبت احوال تطبیق دادیم و مشخص شد که این تعداد ثبت نام نکرده اند.
کودکان زیر 18 سال، 30 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند.
ا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha