گروهی سی نفره از شاهدان و متخصصان از پنج قاره جهان در برابر پنج قاضی بین المللی در دادگاه نمادین سه روزه‌ای در لاهه حاضر شده و شرکت مونسانتو را به "جنایت علیه بشریت" و تخریب محیط زیست متهم کردند.

مردم مونسانتو را به جنایت علیه بشریت محکوم کردند

سلامت نیوز:  مردم در  دادگاه بین المللی، مونسانتو را به جنایت علیه بشریت محکوم کردند

 به گزارش سلامت نیوز  جمعه ۲۳ مهر برابر با ١٤ اكتبر، گروهی سی نفره از شاهدان و متخصصان از پنج قاره جهان در برابر پنج قاضی بین المللی در دادگاه نمادین سه روزه‌ای در لاهه حاضر شده و شرکت مونسانتو را به "جنایت علیه بشریت" و تخریب محیط زیست متهم کردند.

 این محاكمه نمادین كه زنده از طریق وب سایت دادگاه بین المللی لاهه پخش شد، از قوانین دیوان بین المللی دادگستری سازمان ملل پیروی کرده است. هدف این دادگاه فراهم کردن زمینه قانونی برای رسیدگی به دعوی قضایی در آینده است.

 طبق چیزی که بر روی این وبسایت گفته شده هدف این دادگاه، ابراز نظر قانونی در مورد آسیب به محیط زیست و سلامتی انسان‌ها از جانب مونسانتوست تا بتوان به تبادل نظر در سطح جهانی برای تایید و محکومیت مونسانتو به خاطر جنایات محیط زیستی پرداخت. این دادگاه نیز به تمام اعتراضات انجام شده در سطح جهانی اضافه شد تا فشار بیشتری باشد برای آنکه تخریب طبیعت نیز به جرائم بین المللی اضافه شود. همچنین این دادگاه سند کاملی از مواردی که در پرونده مونسانتو و دیگر شرکت‌های مشابه آن وجود دارد را به تمام مردم دنیا نشان می‌دهد. .

 مونسانتو كه در حال حاضر سعی دارد شرکت خود را با شركت دارویی غول آسای بایرن آلمان ادغام کند، به دلیل تولید و پخش محصولات دستکاری شده ژنتیکی همواره مورد اعتراض جهانیان قرار گرفته است.

محصولات شرکت مونسانتو حاوی مواد شیمیایی ممنوعه و خطرناکی مثل ۵٬۴٬۲-تری‌کلروفنوکسی‌استیک اسید،PBCها، Lasso که آفت کش ممنوعه در اروپاست، می باشد. گلایفوسیت هم از مواد اصلی تشکیل دهنده آفت کش‌های مونسانتو است. مونسانتو بزرگ‌ترین تولید کننده بذرهای دستکاری شده‌ی ژنتیکی در دنیاست.

این دادگاه در روز جهانی غذا برگزار شد و توسط انجمن مصرف کنندگان ارگانیک، بنیاد بین المللی کشاورزی ارگانیک، Navdanya، Regeneration International، میلیون‌ها مخالف مونسانتو و گروه‌های عدالت کشاورژی و محیط زیستی برپا شد.

مسئول سازماندهی این دادگاه خانم وندانا سیوا هستند که به عنوان منتقد مونسانتو شناخته می‌شوند. “مونسانتو یکی از خطرناک‌ترین شرکت‌های کره زمین است. این شرکت این آوازه‌ی بد را در طول سال‌ها با تولید محصولاتی که برای انسان و محیط زیست سم است، به دست آورده است."

اندره لی، رییس IFOAM  در این باره می‌گوید:  مونسانتو تاثیرات محصولاتش را که قاتل انسان و محیط زیست را نادیده می‌گیرد و محصولاتش را با لابی تبلیغ می‌کند، دانشمندان مستقل را تحت فشار می‌گذارد و مطبوعات و رسانه‌ها را وادار می‌کند آن طور که می‌خواهد رفتار کنند. تمام فعالیت‌های مونسانتو برای کره زمین، بشر و محیط زیست نا امنی ایجاد می‌کند.

مونسانتو در این محاكمه شركت نداشت و آن را رخدادی نمایشی از جانب صنعتگران مواد غذایی ارگانیك خوانده  كه با كشاورزی مدرن مخالف هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علیرضا ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
    0 0
    پس چرا محصولاتش ماننده گندم و ذرت ، وارد ایران می شن؟