محققان کشف کرده‌اند که احساسات و آخرین خاطرات دربیماران مبتلا به فراموشی (آلزایمر) مانند گرم گرفتن با دوستان و بستگان تاثیر بسزایی در سلامت این افراد دارد . دانشمندان معتقدند که ملاقات‌های منظم با بیماران آلزایمری تاثیر عمیقی بر بهبودی این بیماران دارد .

بیماران مبتلا به آلزایمر با دیدن عزیزانشان شاد می‌شوند، حتی اگر آنها را به خاطر نیاورند
مطالعات جدید نشان می دهد افراد مبتلا به آلزایمر برای دیدن عزیزانشان احساس شادی می‌کند حتی اگر آنها را نشناشند.

محققان در دانشگاه آیووا می‌گویند این خبر بسیار خوبی برای نزدیکان کسانی است که به این بیماری مبتلا هستند چرا که ممکن است آنان تصور کنند بودنشان در کنار بیماران خود تاثیری ندارد.

جاستین فینشتاین ، پژوهشگر علوم اعصاب و روان این دانشگاه می‌گوید: یک دیدار ساده و یا تماس تلفنی اعضای خانواده تاثیر بسیار مثبتی در احساس شادی بیمار دارد هرچند  ممکن است بیمار به سرعت آن را فراموش کند .

حتی عدم توجه کارکنان خانه های سالمندان ممکن است به بیمار احساس غم، ناامیدی و تنهایی بدهد .

نتایج منتشر شده مطالعات نشان می دهد که افرادی که حافظه خود را از دست داده‌اند با کلیپ های مختلف غمگین و یا شاد می‌شوند، هرچند نتوانند آنچه را که دیده اند به یادآورند . در این بیماران، صحبت‌ها و یا حتی شوخی‌های خود می‌تواند باعث تقویت روحیه شود.

این تحقیقات نشان می دهد که تدوین استانداردهای مراقبت های علمی برای پیشگیری از ابتلا به اختلالات حافظه ضروری است. " شواهد روشنی وجود دارد که در درمان بیماران آلزایمر، رعایت احترام و توجه به مسائل اخلاقی لازم است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha