مطالعات نشان می دهد که مادرانی که کودک زیر 3 ساله خود را تنبیه بدنی می کنند، در افزایش خطر ابتلا این کودکان به رفتارهای پرخاشگرانه و خشونت در دوره نوجوانی، نقش اساسی دارند .

تنبیه بدنی برای کودکان زیر 3 سال با بروز رفتارهای پرخاشگرانه آنان در دوران نوجوانی ارتباط دارد

مطالعات انجام شده نشان می دهد که انواع  تنبیه بدنی، کودکان را برای رفتارهای پرخاشگرانه در مراحل بعدی زندگی آماده می کند .
دکتر کاترین تیلور ، محقق و استادیار علوم سلامت و بهداشت جامعه در دانشگاه تولان و دانشکده بهداشت شهر نیواورلئان ، می گوید هرچند کودکان نیازمند یادگیری نظم و انضباط هستند اما والدین باید بدانند که لازم است این کار را با استفاده از رفتارهایی به جز تنبیه بدنی به او آموزش دهند .
پیام آکادمی اطفال آمریکا می گوید به شدت با هر نوع تنبیه بدنی کودکان به هر دلیلی مخالف است .
دکتر تیلور و همکارانش در یک نظر سنجی از2500 مادر دارای کودک زیر سه سال پرسیدند که در ماه گذشته چند بار فرزند خود را تنبیه بدنی کرده اند که نزدیک به نیمی از انها گفتند که در ماه گدشته فرزند خود را تنبیه بدنی نکرده اند، حدود 28درصد آنها یک یا دوبار این کار را انجام داده اند و و 26 درصد در طی این مدت بیش از دوبار فرزند خود را تنبیه کرده اند.

دکتر پاتریشیا هامتز ، مدیر پیشگیری از آسیب و خشونت و استادیار بالینی مرکز اطفال در دانشگاه کلمبیا نیز با تاکید بر وجود ارتباط بین رفتار های تهاجمی با هر نوع خشونت فیزیکی در خانه و پرورش انسانی تهاجمی تر در آینده، به مادران کودکان زیر سه سال پیشنهاد می کند که برای اصلاح رفتارهای بد و تقویت رفتارهاب درست از راه های دیگری به جز تنبیه بدنی استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha