عضو هیئت مدیره انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به چالش هایی که طی یکی دوسال اخیر جامعه پزشکی با آن مواجه شده، گفت: سازمان نظام پزشکی باید به دور از هرگونه وابستگی چالش های بیرونی جامعه پزشکی را که در برخی موارد هدایت شده است، کنترل و مدیریت کند.

عدم مدیریت چالش های بیرونی جامعه پزشکی معضل اصلی پزشکان است

سلامت نیوز:عضو هیئت مدیره انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به چالش هایی که طی یکی دوسال اخیر جامعه پزشکی با آن مواجه شده، گفت: سازمان نظام پزشکی باید به دور از هرگونه وابستگی چالش های بیرونی جامعه پزشکی را که در برخی موارد هدایت شده است، کنترل و مدیریت کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،عبدالرسول صداقت عضو هیئت مدیره انجمن رادیولوژی ایران ؛ با بیان اینکه هنوز در جامعه ما سازمان های مردم نهاد جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده اند، اظهار کرد: نظام سلامت مجموعه ای است که بخش دولتی بر آن حاکمیت دارد لذا NGO ها آنطور که باید رشد لازم را برای حفظ استقلال و یافتن جایگاه واقعی خود نداشته اند.

وی افزود: اکنون جامعه پزشکی باید به این فکر باشد تا مجموعه ای منتخب از نظام پزشکی ها ی سراسر کشور را به دور از مسائل و دغدغه های دولتی برای سامان دهی به امور خود انتخاب کند.

صداقت با انتقاد از اینکه سازمان نظام پزشکی به ویژه برخی از اعضای شورای عالی آن وابستگی به وزارت بهداشت و بخش دولتی دارند، تصریح کرد: این مهم سبب می شود تا در جایی که لازم است تصمیمی انتقاد آمیز نسبت به عملکرد بخش دولتی اتخاذ شود؛ امکانش به حداقل برسد.

عضو هیئت مدیره انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به اینکه طی یکی دو سال اخیر جامعه پزشکی با چالش های زیادی از بیرون مواجه بوده، اظهار کرد: باید سازمان نظام پزشکی به عنوان یک NGO ضمن حفظ استقلال خود با مدیریتی صحیح این چالش ها را به سمت آرامش هدایت کند که متاسفانه وجود برخی دستهای پشت پرده مانع از این می شود این تشکیلات بتواند تعادل و استقلال صنفی خود را حفظ کند.

وی به مجمع انجمن های علمی گروه پزشکی اشاره کرد و یادآور شد: این مجمع می تواند نقش اساسی را در انتخابات آینده نظام پزشکی کل کشور ایفا کند و طوری آن را هدایت کند که مانع از وابستگی اعضای آن به بخش دولتی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha