دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
کد خبر: 195555

‌یک روانشناس حواس پرتی دانش آموزان را دارای سه منشأ درونی و ذهنی، بی دقتی و بیرونی دانست.

چرا برخی دانش آموزان حواس پرت هستند؟‌

سلامت نیوز: ‌یک روانشناس حواس پرتی دانش آموزان را دارای سه منشأ درونی و ذهنی، بی دقتی و بیرونی دانست.

به گزارش سلامت نیوز، ‌همایون قسمتی در گفت‌و‌گو با ایسنا، ‌در رابطه با دلایل حواس پرتی دانش آموزان در کلاس، اظهار کرد: حواس پرتی دانش آموزان دارای سه منشأ درونی و ذهنی، بی دقتی و حواس پرتی بیرونی و حوادث و اتفاقات است.

وی افزود: مشغله‌ی ذهنی دانش آموز، اضطراب و نگرانی، گرسنگی و تشنگی، ترس و خشم و شدی، بی علاقگی به موضوع درسی و فشارهای روانی و ناراحتی‌های جسمی و روحی مادر در قبل، هنگام و بعد از زایمان از جمله دلایل حواس پرتی ذهنی و درونی دانش آموزان است.

این روانشناس عنوان کرد: سردی و گرمی هوای کلاس، نور شدید و نور ضعیف، صداهای ناهنجار و گیج کننده و روشن بودن رسانه‌های تصویری و صوتی از جمله دلایل بیرونی و محیطی خواس پرتی است.

وی با بیان اینکه گاهی دانش آموز احساس می‌کند به یادیگری یک موضوع خاض نیاز ندارد، این نگرش را موجب عدم تمرکز وی و حواس پرتی دانست.

قسمتی کمبود محبت و نشاط در خانواده، توقعات بیش از ظرفیت کودک و مقایسه کودک و نوجوان با سایر همسالان را از جمله دلایلی دانست که فضای روانی فرد را دچار اختلال می‌کند و فرد توان تمرکز بر موضوع را از دست می‌دهد.

وی از والدین و معلمان خواست تا با تامین فضای فیزیکی و روحی مناسب برای دانش آموزان مانع از حواس پرتی آنان شده و زمینه رشد و تقویت آنها را فراهم کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha