آمارها از ترکیب انواع هزینه‌های خوراکی یک خانوار شهری نشان می‌دهد که آرد، رشته، غلات، نان و فرآورده‌های آن بیشترین سهم را در میان هزینه‌ها دارد.

کدام خوراکی‌ها سهم بیشتری در هزینه خانوار دارد؟

سلامت نیوز: آمارها از ترکیب انواع هزینه‌های خوراکی یک خانوار شهری نشان می‌دهد که آرد، رشته، غلات، نان و فرآورده‌های آن بیشترین سهم را در میان هزینه‌ها دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران بیانگر آن است که از کل هزینه ناخالص سالانه خانوار در سال 1394 که 26 میلیون و 751 هزار تومان است، 6 میلیون و 243 هزار تومان به هزینه‌های خوراکی و دخانی مربوط می‌شود.

ترکیب انواع هزینه‌های یک خانوار شهری در سال 1394 حاکی از آن است که آرد، رشته، غلات، نان و فرآورده‌های آن سهم 22 درصدی در میان هزینه‌های خوراکی و دخانی خانوار دارد. پس از آن، گوشت با سهم 21 درصدی، میوه‌ها و سبزی‌ها با سهم 18 درصدی، شیر و فرآورده‌های آن و تخم‌مرغ با سهم 11 درصدی و نوشابه، غذاهای آماده و دخانیات با سهم 8 درصدی، در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار دارند.

همچنین بنا به گزارش‌های جدید از هزینه‌های خوراکی و دخانی خانوار شهری، قند، شکر، شیرینی‌ها، چای، قهوه و کاکائو سهم 7 درصدی، خشکبار، آجیل و حبوبات سهم 6 درصدی، روغن‌ها و چربی‌ها سهم 4 درصدی و ادویه‌ها، چاشنی و سایر ترکیبات سهم  3 درصدی را در هزینه خانوار دارند.

 

جدول هزینه های خانوار

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha