پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 19556

معاون درمان وزارت بهداشت از اختصاص60 میلیارد تومان برای تحت پوشش قرار دادن و مراقبت از بیماران صعب‌العلاج در بودجه سال جای خبر داد و گفت: ردیف بودجه حمایت از بیماران صعب‌العلاج نسبت به سال گذشته تفاوتی نكرده اما اقداماتی در دست انجام است تا این میزان بودجه به صورتی هدفمندتر در میان بیماران توزیع شود.

دكتر امامی رضوی در گفت وگو با ایسنا، با اعلام این خبر گفت: این میزان بودجه برای حمایت از بیماران صعب‌العلاج در بیمارستان‌های كشور توزیع می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت همچنین با بیان اینكه بر اساس یكی از مصوبات قانون بودجه سال 89 واردات هرگونه مواد دخانی باید با اجازه وزارت بهداشت باشد، ادامه داد: بنابراین از این پس ستاد مبارزه و كنترل مواد دخانی در پیگیری این موضوع جدی است و هرگونه واردات و افزایش تولید مواد دخانی را نظارت می‌كند تا شاهد افزایش تعداد مبتلایان به بیماریهای ناشی از سیگار نباشیم.

به گفته دكتر امامی رضوی، سالانه 60 هزار نفر به دلیل عوارض ناشی از مصرف دخانیات جان خود را از دست می‌دهند. این میزان تلفات ناشی از سیگار حدود سه برابر تلفات ناشی از حوادث ترافیكی است.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان در رابطه با تاثیرگذاری درج هشدارهای بهداشتی روی پاكت‌های سیگار بر عدم مصرف مواد دخانی از سوی مردم گفت: با درج این هشدارها روی پاكت‌های سیگار افراد به خطرات و عوارض ناشی از سیگار آشنا می‌شوند و این امر می‌تواند زمینه‌ای برای عدم مصرف در آنها باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha