دبیر علمی سی و سومین کنگره سالیانه انجمن روانپزشکان ایران گفت: امروزه با مشکلات متعددی مانند مسائل اقتصادی و اجتماعی مواجه هستیم که روانپزشکی بدون توجه به این مسائل در درمان و رفع مشکلات بیماران موفق نخواهد بود.

روانپزشکی بدون توجه به مسائل اجتماعی موفق نخواهد بود

سلامت نیوز:  دبیر علمی سی و سومین کنگره سالیانه انجمن روانپزشکان ایران گفت: امروزه با مشکلات متعددی مانند مسائل اقتصادی و اجتماعی مواجه هستیم که روانپزشکی بدون توجه به این مسائل در درمان و رفع مشکلات بیماران موفق نخواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، دکتر محمد اربابی روز سه شنبه در کنگره انجمن روانپزشکان ایران اظهار کرد: در سال های اخیر شاهد تغییراتی در روانپزشکی هستیم به گونه ای که در دهه حاضر روانپزشکی به عنوان علوم اعصاب بالینی مورد توجه قرار گرفته و این به آن معنا است در روانپزشکی علاوه بر تجویز دارو برای درمان بیماران باید مسائل اجتماعی که بیماران با آن مواجه هستند نیز توجه شود.


وی افزود: در هر یک دقیقه یک نزاع در پزشکی قانونی ثبت می شود، هر سال 300 هزار ایرانی کشور را ترک می کنند و از این تعداد 150 هزار نفر جوانان تحصیلکرده هستند یعنی در هر سال یک شهر ما خالی می شود؛ اینها عوامل اجتماعی هستند که روانپزشکان باید به آن توجه داشته باشند.


اربابی ادامه داد: روانپزشکان نمی توانند بدون توجه به این عوامل توفیق کاملی به دست آورند بنابراین نیاز است که به روانپزشکی وسیع تر نگاه کنیم و به جنبه های اجتماعی آن توجه داشته باشیم.


دبیر کنگره انجمن روانپزشکان ایران با تاکید بر لزوم کار گروهی در حوزه روانپزشکی افزود: در دهه آینده بیشتر پژوهش ها به این سمت خواهد رفت که روش های درمانی به صورت فردی برای هر فرد در نظر گرفته شود بنابراین اگر بخواهیم به عنوان روانپزشک در زمینه درمان بیماران مداخله کنیم نیازمند کار گروهی هستیم.
اربابی توضیح داد: بهبود سلامت جامعه نیازمند همکاری متخصصان رشته های مختلف مغز و اعصاب، جامعه شناسی، مددکاری اجتماعی، روانشناسی و جراحان مغز و اعصاب است تا در این زمینه توفیقات لازم حاصل شود.


سی و سومین کنگره سالیانه انجمن روانپزشکان ایران 27 تا 30 مهر در بیمارستان میلاد ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha