سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 195600

نتایج تحقیقات جدید ثابت می کند که مصرف بعضی از داروهای ضدافسردگی بازدارنده های بازجذب سروتونین طی دوران بارداری، می تواند موجب بروز اختلالات کلامی و یادگیری کودک شود.

تاثیر داروهای ضدافسردگی مادر بر اختلال کلامی کودک

سلامت نیوز:نتایج تحقیقات جدید ثابت می کند که مصرف بعضی از داروهای ضدافسردگی بازدارنده های بازجذب سروتونین طی دوران بارداری، می تواند موجب بروز اختلالات کلامی و یادگیری کودک شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان تحقیقات پیشین نیز نشان می داد فرزندان مادرانی که چنین داروهایی مصرف می کنند ، در زمان تولد فعالیت بسیار ضعیف تری دارند. اما این بار محققان آمریکایی به این نتیجه رسیدند که این گروه از داروهای ضد افسردگی، تاثیر منفی جدی در رشد ذهنی کودکان دارد و به بروز اختلالات کلامی و یادگیری می انجامد. این گروه از داروها مانند سیتالوپرام، پاروکستین، سرترالین، فلووکستامین و اس سستالوپرام از طریق جفت جذب و وارد جریان خون جنین می شود.


نتایج در مورد کودکانی که مادران آنها تحت تجویز داروهای ضدافسردگی حداقل یک بار در دوران بارداری بوده اند ملموس تر است. در این صورت خطر بروز اختلالات کلامی 37درصد بیشتر از سایر کودکان خواهد بود. البته محققان تأکید می کنند که به انجام بررسی های بیشتری در این زمینه نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha