بر اساس این گزارش چنانچه اقدامات سازنده ای در زمینه تغییرات آب و هوا صورت نگیرد، تولید مواد غذایی در سطح وسیعی از جهان غیر ممکن می شود. تغییرات آب و هوا یک تهدید جدی برای تامین مواد غذایی ساکنین کره زمین است و از این میان کشاورزان بیشترین آسیب را متحمل می شوند.

122 میلیون انسان به دلیل تغییرات آب و هوا در معرض فقر شدید قرار دارند

سلامت نیوز: بر اساس این گزارش چنانچه اقدامات سازنده ای در زمینه تغییرات آب و هوا صورت نگیرد، تولید مواد غذایی در سطح وسیعی از جهان غیر ممکن می شود. تغییرات آب و هوا یک تهدید جدی برای تامین مواد غذایی ساکنین کره زمین است و از این میان کشاورزان بیشترین آسیب را متحمل می شوند.
 
به گزارش ایرنا از گاردین، به مناسبت روز جهانی غذا در سال 2016، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) خواستار تحولات عمیق در کشاورزی و سیستم های غذایی برای بیش از نیم میلیارد مرزعه کوچک در سراسر جهان شد.
 
گزارش سازمان ملل نشان می دهد بدون اتخاذ راهکارهای مناسب و حفظ زمین، آب، صنعت شیلات و جنگل ها، نمی توان فقر را ریشه کن کرد؛ از طرفی انتشار کربن و گازهای گلخانه ای به تغییرات آب و هوا دامن می زند.
 
در این گزارش 194 صفحه ای به آینده صنعت کشاورزی و امنیت غذایی تحت سناریوهای مختلف تغییرات آب و هوا اشاره شده است. این گزارش نشان می دهد بدون شک تغییرات آب و هوا کشاورزی و امنیت غذایی را تحت تاثیر قرار می دهد.

در صورت عدم انطباق سیستم های کشاورزی با این تغییر، محصولات کشاورزی به سرعت کاهش می یابند و با افزایش و بی ثباتی قیمت مواجه خواهیم بود. تنوع تولید محصولات، سازگاری سیستم های کشاورزی با تغییرات آب و هوا و کاهش استفاده از کودهای شیمیایی و آفت کش ها، از جمله اقداماتی است که می توان در این زمینه انجام داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha