سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
کد خبر: 195623

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه سرمای هوا مگس‌های سفید را از بین نمی‌برد، گفت: این حشرات مراحل زندگی مختلفی را طی می‌کنند و در فصل سرد سال دیگر حشره بالغ و فعال نیستند بلکه به صورت تخم، لارو و شفیره در پشت درخت میزبان قرار می‌گیرند.

سرمای هوا مگس‌های سفید را از بین نمی‌برد

سلامت نیوز:رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان اینکه سرمای هوا مگس‌های سفید را از بین نمی‌برد، گفت: این حشرات مراحل زندگی مختلفی را طی می‌کنند و در فصل سرد سال دیگر حشره بالغ و فعال نیستند بلکه به صورت تخم، لارو و شفیره در پشت درخت میزبان قرار می‌گیرند.

محمدحسین بازگیر در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وجود سفیدبالک‌ها در فصل سرد سال گفت: سرمای هوا این گونه حشرات را از بین نمی‌برد بلکه در این فصل این گونه حشرات به صورت تخم، تخم و شفیره بر روی درخت توت که درخت میزبان هست وجود دارند و دوباره با شروع فصل گرم بالغ شده و به پرواز درمی‌آیند.

بازگیر با بیان اینکه برای کاهش جمعیت مگس های سفید اقدامات مفیدی انجام شده است گفت: سال گذشته پروژه ای مطالعاتی توسط موسسه تحقیقات گیاه شناسی وزارت جهاد کشاورزی انجام شد و در این تحقیق به این نتیجه رسیدند که بهترین روش برای مبارزه با سفیدبالک‌ها روش بیولوژیک است.

وی ادامه داد: در این روش برای از بین بردن سفید بالکها از شکارگرهای مخصوص و طبیعی این گونه مانند زنبور پارازیتوئید که به صورت اختصاصی عمل می‌کنند استفاده می‌شود؛ همچنین در روش بیولوژیک به این نتیجه رسیدند که باید زنبورهای پارازیتوئید را پرورش و تکثیر داد تا قابلیت مبارزه پیدا کرده و در محیط زندگی این گونه حشرات قرار گیرند و در تعامل با یکدیگر به تعادل برسند.

بازگیر با بیان اینکه این روش در دنیا مقبول و شناخته شده است گفت: تجربه حشره شناسان خبره کشور نیز نشان می‌دهد که با استفاده از این روش می‌توان به مبارزه با سفیدبالک‌ها پرداخت.

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه همزمان با روش بیولوژیک روش مبارزه مکانیکی و فیزیکی نیز توسط شهرداری انجام شده است گفت: درخت توت که درخت میزبان این گونه حشرات است به طور مرتب توسط شهرداری شست و شو می‌شود و همزمان نیز به مردم توسط دستگاه‌های مختلف اطلاع رسانی شده است که کانون‌های تجمعی این گونه را معرفی کرده تا همکاران ما در شهرداری ورود پیدا کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در پایان گفت: برای اینکه جمعیت این گونه حشرات در محیط کاهش پیدا کنند حتما باید در تعامل با گونه‌های طبیعی مهار کننده خود و شکارگرهای طبیعی قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha