رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بانه گفت: سه نفر از متخلفان صید ماهی با دستگاه موتور برق توسط ماموران یگان حفاظت این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

متخلفان صید ماهی با موتور برق در بانه دستگیر شدند

سلامت نیوز: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بانه گفت: سه نفر از متخلفان صید ماهی با دستگاه موتور برق توسط ماموران یگان حفاظت این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محمددلسوز میرزایی روز سه‌شنبه گفت: در پی گزارش مردمی مبنی بر صید ماهی با موتور برق در اطراف رودخانه "تاژان" مأموران یگان حفاظت محیط زیست بانه به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت این اداره توانستند این متخلفان را دستگیر کرده و دستگاه موتور برق و لاشه 40 قطعه ماهی را از آن‌ها کشف و ضبط کنند.

وی افزود: استفاده از این نوع دستگاه‌های الکتریکی برای صید ماهی با توجه به این که می‌تواند زیان‌های غیرقابل جبرانی به محیط زیست و زندگی جانوران آبزی و کنار آبزی وارد کند، ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

میرزایی اضافه کرد: استفاده از موتور برق و جریان الکتریسیته موجب فلج شدن ماهی‌ها می‌شود و صیادان پس تلف شدن ماهی‌ها، آن‌ها را با تور از سطح آب جمع‌آوری می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بانه گفت: شعاع عمل این دستگاه با توجه به ولتاژ دستگاه متغیر است و علاوه بر ماهی‌ها، دیگر جانداران موجود در آب‌ها، مانند مارهای آبی را نیز از بین می‌برد.

وی اضافه کرد: صید غیرمجاز ماهی با جریان الکتریسته یکی از روش‌های کشتار دسته جمعی ماهیان است که عواقب سوئی بر مجموعه اکوسیستم آبی در محل صید و نیز خطر برق گرفتگی شدید برای صیادان را در پی دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بانه گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره در 2 عملیات دیگر نیز در رودخانه‌های اطراف این شهرستان در نزدیکی روستای "بلکه‌ی" 2 گروه صیاد متخلف را نیز دستگیر کنند.

وی اضافه کرد: این افراد نیز به صورت غیرمجاز و با استفاده از تورهای غیراستاندار اقدام به صید ماهی کرده بودند.

میرزایی گفت: تنها افرادی که دارای مجوز صید ماهی باشند و برای صید از تورهای با قطر بزرگ (چهار پنجه‌ای) می‌توانند صیادی کنند.

وی اظهار کرد: از این هفت صیاد متخلف نیز بیش از 10 متر تور ماهیگیری از نوع "سالیک" و مقداری ادوات صیادی کشف و ضبط شده و با تشکیل پرونده به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

رودخانه تاژان از ارتفاعات شهر آردمرده بانه سرچشمه می‌گیرد و سپس در ادامه مسیر خود به شهرستان سردشت در آذربایجان غربی می‌رسد.

این رودخانه پس از طی مسیری از میان دره‌ها و مناطق جنگلی این منطقه به همراه چند رودخانه دیگر وارد سد در دست ساخت "چومان" سردشت می‌شود.

بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha