وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سال گذشته سال سختی بود اما آن را گذراندیم و خوشبختانه در پایان سال با تلاش دولت و مجلس بخشی از مشکلات مالی حل شد اما این مشکلات تداوم دارد و دانشگاهها باید تلاش زیادی را انجام دهند.

دکتر مرضیه وحیددستجردی امروز جمعه در نشست شصت و سوم روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور گفت: نقشه جامع علمی نهایی شده است و به زودی ابلاغ خواهد شد همچنین معاونت آموزشی وزارت بهداشت در حال تبیین نقشه آموزشی کشور است.

وی با اشاره به ضرورت توجه همگان به پیام سال 89 با عنوان همت مضاعف و کار مضاعف تاکید کرد: اگر بخواهیم ولایتمدار باشیم باید این پیام را به درستی اجرا و در جهت خدمت به مردم استفاده کنیم.

وزیر بهداشت افزود: مقام معظم رهبری در سخنرانی ابتدای سال تاکیدات مهمی در مورد سلامت داشتند و این موضوع کار دستگاههای مختلف در حوزه سلامت را روشن می کند.

وحید دستجردی خاطرنشان کرد: سیاست ها و مسیر راه وزارت بهداشت روشن و شفاف است و سیاست های ما همان سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و دولت برای خدمت به مردم است.

وزیر بهداشت اظهار داشت: در عرصه سلامت نیز معاونت های بهداشتی و درمانی در حال سیاستگذاری برای نقشه جامع سلامت کشور هستند تا وضعیت مشخص شده و ضعف ها و کاستی ها را برطرف کنیم در این مسیر باید نقشه راه را تبیین کنیم تا بدانیم بر اساس چه روشی می خواهیم به هدف برسیم.

وی همچنین اضافه کرد: اجرای عدالت در سلامت، توسعه پزشک خانواده و استقرار نظام ارجاع از مهمترین مسائل پیش روی ما در سال 89 است.

وحید دستجردی همچنین از برگزاری نخستین جلسه شورای عالی سلامت در دولت دهم در هفته آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در این جلسه مصوبات خوبی برای رسیدن به اهداف سلامت و مولفه های اقتصادی - اجتماعی موثر بر آن داشته باشیم.

وی به برنامه پنج ساله پنجم توسعه اشاره کرد و افزود: برای رسیدن به اهداف چشم انداز باید از برنامه های 5 ساله عبور کنیم و این موضوع باید با جدیت در سال جاری پیگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha