وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد برنامه وزارت بهداشت برای خروج دانشگاههای علوم پزشکی از تهران در پی زلزله احتمالی و خسارات وارده بر این شهر گفت: بنای ما بر این است که آمادگی لازم را برای خروج دانشجویان فراهم کنیم.

 دکتر مرضیه وحیددستجردی در پاسخ به مهر در حاشیه اجلاس شصت و سوم روسای دانشگاههای علوم پزشکی افزود: بنای ما این است که آمادگی لازم را برای خروج دانشجویان فراهم کنیم به طوری که به خصوص دانشجویانی که در خوابگاهها هستند و خدای نکرده در اثر زلزله ممکن است در معرض خطر قرار بگیرند باید ما برای انتقال آنها به دانشگاههای دیگر برنامه ریزی کنیم.

وی اضافه کرد: دانشگاهها که خلوت تر می شود نیاز است که برخی از استادان و برخی از دانشجویان را به مراکز دیگر هم منتقل کنیم که باید برای آن برنامه ریزی صورت گیرد.

وزیر بهداشت یادآور شد: نظر رئیس جمهور این بود که انتقال مراکز تحقیقاتی به خارج از تهران هیچ ضرری ایجاد نمی کند بلکه منفعت هم دارد. در این زمینه هم برنامه ریزی خواهیم داشت.

وی افزود: با توجه به اینکه بیمارستان، اورژانس و مراکز خدمت رسانی درمانی باید حتماً در تهران وجود داشته باشند فقط شکل نوع خدمت رسانی باید تغییر دهیم.

وحیددستجردی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای برپایی بیمارستانهای صحرایی گفت: بیمارستانهای صحرایی باید در مناطقی که زلزله نتواند به آن آسیب برساند ایجاد شود. رئیس جمهور دستور داده است که اتوبوس آمبولانس تهیه شود و این اتوبوسها در مناطق غیرزلزله خیز استقرار یابند. سعی کرده ایم این کار را انجام دهیم و این اتوبوسها به طور آزمایشی نیز خدمت رسانی بهداشتی درمانی خود را آغاز می کنند که در زمانی خدای ناکرده اتفاقی افتاد این مراکز آمادگی لازم را کسب کرده باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha