چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 195730

متخصص ارتوپد گفت: ضعف عضلات اطراف ستون فقرات،علت بعضی از انحناهای کمر کودکان است و این موضوع در دختر بچه‌ها به‌خصوص در زمان بلوغ وهمزمان با رشد سینه‌ها شایع‌تر است.

راه‌های درمان انحنای کمرکودکان

سلامت نیوز:متخصص ارتوپد گفت: ضعف عضلات اطراف ستون فقرات،علت بعضی از انحناهای کمر کودکان است و این موضوع در دختر بچه‌ها به‌خصوص در زمان بلوغ وهمزمان با رشد سینه‌ها شایع‌تر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،بابک رضی زاده، متخصص ارتوپد گفت: حتما باید به تغییرات ستون فقرات کودکان توجه شود، این تغییرات در سه سطح نیمرخ، پشت کمر و تمام رخ وجود دارد .

رضی زاده افزود: در انحراف تمام رخ، کمر و ستون فقرات به سمت راست یا چپ متمایل می‌شود و در انحراف نیم‌رخ مهره‌های پشت کمر به شدت دچار انحنا می‌شوند.

این متخصص ارتوپد، ضعف عضلات اطراف ستون فقرات را علت این انحناها دانست و گفت: این موضوع در دختر بچه‌ها شایع‌تر است به‌خصوص در زمان بلوغ و همزمان با رشد سینه‌ها این تحدب بیشتر اتفاق می‌افتد.

وی اظهار کرد: پزشک ابتدا باید اطمینان حاصل کند که مشکل ساختاری در ساختمان مهره کمر و پشت وجود ندارد و بعد از این اطمینان، ابتدا روش‌های صحیح خوابیدن، ایستادن، نشستن و مطالعه کردن را به کودک بیمار آموزش دهد و سپس ورزش‌هایی که باعث تقویت عضلات اطراف ستون مهره‌ها و تحریک آن‌ها به صورت خودآگاه و ناخودآگاه می‌شود را تجویز کند.

رضی زاده جراحی را در صورتی که مشکل ساختاری در ستون فقرات باشد را لازم دانست و گفت: براساس نوع مشکل، جراحی توصیه می‌شود اما قبل از انجام جراحی لازم است پزشک از مشکل ساختاری با معاینه کامل و در صورت ضرورت انجام رادیولوژی و رادیوگرافیک مطمئن شود.

این متخصص ارتوپد در پاسخ به این سوال که پزشک برای تشخیص اینکه مشکل ستون فقرات ساختاری است یا یک گودی ساده است به رادیولوژی احتیاج دارد، گفت: پزشکی که تجربه کافی در این زمینه داشته باشد با یک معاینه بالینی ساده این قضیه را متوجه می‌شود و در صورتی که نیاز به رادیولوژی باشد برای کودکان باید از رادیوگرافی سراسری به دلیل بالا بودن دوز آن اجتناب کرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha