چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲
کد خبر: 195772

رئیس اتحادیه لوازم آرایشی و بهداشتی کرج از عرضه غیرقانونی لوازم آرایشی در پیاده‌روها و قطار شهری کرج خبر داد و گفت: هیچ کدام از این لوازم آرایشی مورد تأیید اتحادیه نیست و در صورت بروز هرگونه مشکل، اتحادیه لوازم آرایشی و بهداشتی کرج در مورد آن پاسخگو نخواهد بود.

لوازم آرایشی ارزان به بهای سلامتی

سلامت نیوز:رئیس اتحادیه لوازم آرایشی و بهداشتی کرج از عرضه غیرقانونی لوازم آرایشی در پیاده‌روها و قطار شهری کرج خبر داد و گفت: هیچ کدام از این لوازم آرایشی مورد تأیید اتحادیه نیست و در صورت بروز هرگونه مشکل، اتحادیه لوازم آرایشی و بهداشتی کرج در مورد آن پاسخگو نخواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،«محمدابراهیم شهبازی»  اظهار کرد: حجم زیادی از لوازم آرایشی نامرغوب در مترو، پیاده‌روها و فروشگاه‌های کرج به فروش می‌رسد.

وی افزود: اتحادیه این معضل را به اتاق اصناف اطلاع‌رسانی کرده و از این طریق به گوش شهرداری و مسئولان قطار شهری رسانده است، اما مسئولان شهرداری و قطار شهری تاکنون هیچ اقدام موثری انجام نداده‌اند.

رئیس اتحادیه لوازم آرایشی و بهداشتی کرج خاطرنشان کرد: معضل بیکاری یکی از عواملی است که دست این مسئولان را برای هرگونه برخورد جدی با فروشندگان لوازم آرایشی نامرغوب و ارزان قیمت بسته است.

شهبازی با اشاره به این‌که لوازم آرایشی نامرغوب از مرزهای شهر بانه به‌صورت قاچاق وارد کشور و از آنجا در شهرها پخش می‌شود، ادامه داد: استان البرز یکی از مقاصد این کالاهای قاچاق است و محل نگهداری این کالاها شماری از انبارهای شهرستان ماهدشت و سایر نقاط حومه کرج است.

وی اضافه کرد: از دیگر سو لوازم آرایشی بی‌کیفیت در خرازی، سوپر مارکت، پوشاک فروشی و داروخانه‌ها نیز توزیع می‌شود و داروخانه‌ها غرفه لوازم آرایشی خود را به افراد مختلف اجاره می‌دهند و نظارت خاصی بر کالای فروشی این غرفه‌ها نمی‌شود.

رئیس اتحادیه لوازم آرایشی و بهداشتی کرج ادامه داد: فرهنگ ما نیز این گونه است که به کالای فروشی در داروخانه‌ها اعتماد داریم و بر سر کیفیت یا قیمت آن چانه نمی‌زنیم. از همین‌روست که داروخانه‌ها مقدار تخفیفی که باید بر کالاهای آرایشی و بهداشتی اعمال شود را نادیده می‌گیرند و در موارد بسیاری اقدام به فروش کالا با همان قیمت روی جلد و کیفیت نامطلوب می‌کنند.

شهبازی عرضه لوازم بهداشتی فله‌ای بدون برند را غیرقانونی دانست و افزود: فروش دستمال کاغذی، پوشک و سایر لوازم بهداشتی به‌صورت فله‌ای در صورتی قانونی و قابل اعتماد است که دارای برند باشد و محصولات بهداشتی فله‌ای بدون برند هیچ‌گونه تضمین کیفیتی و بهداشتی ندارند و این دست از محصولات بهداشتی از کشورهای خارجی به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.

وی گفت: اتحادیه نیروی کافی برای برخورد با حجم گسترده فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی بی‌کیفیت و قاچاق ندارد و مسئولان سایر ادارات نیز با اتحادیه و اتاق اصناف همکاری نمی‌کنند.

رئیس اتحادیه لوازم آرایشی و بهداشتی کرج  یادآور شد: بسیاری از فروشندگان خاطی پس ازگذشت چند روز از دریافت اخطاریه یا متحمل شدن جریمه مجدداً نسبت به فروش کالای آرایشی و غیرمجاز اقدام می‌کنند و از دیگر سو حجم زیادی از این کالاها در واحدهای صنفی دیگر فروخته می‌شود و برخورد با آنها از دست اتحادیه ما خارج است.

شهبازی یادآور شد: در شرایط کنونی آگاهی بخشی به خریداران و گوشزد کردن عوارض استفاده از این گونه کالاها در رأس کار اتحادیه لوازم آرایشی و بهداشتی کرج قرار دارد که امید است با همکاری‌های مثبت سازمان غذا و داروی استان البرز و سایر مراجع قدم مثبتی در مبارزه با قاچاق و توزیع کالای غیرمجاز برداشته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha