چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰

۶۳ نفر در پنج ماه نخست امسال بر اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست داده اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۶۱ نفر اعلام شده بود ۳ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۳ درصدی فوت با قرص برنج

سلامت نیوز: ۶۳ نفر در پنج ماه نخست امسال بر اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست داده اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۶۱ نفر اعلام شده بود ۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آلومینیوم فسفاد معروف به قرص برنج برای ضد عفونی کردن و جلوگیری از آفت زدگی غلاتی چون برنج مورد استفاده قرار می گیرد، به نام های تجاری مختلفی همچون کوئیک فوس (Quickphos) و سلفوس (Celphos) وجود دارد که در ایران به نام قرص برنج مشهور است.

اداره کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: از کل فوت شدگان ناشی از مسمومیت با قرص برنج در پنج ماه امسال  36نفر مرد و 27نفر زن بوده اند.
این قرص ظرف مدت 3 تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار اختلال می کند و فرد در اثر مرگی دردناک خواهد مرد.

در صورتی که فرد قرص برنج را بخورد یا بوی آنرا استشمام کند دچار مسمومیت خواهد شد که اگر سم از بدن وی خارج نشود موجب مرگ وی خواهد شد.

مصرف اشتباه قرص موجود در برنج، مصرف قرص های قلابی توهم زا که ترکیبات قرص برنج و یا خود قرص برنج را دارند و مصرف برای خودکشی دلایل اصلی مسمومیت با قرص محسوب می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha