چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 195790

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد، خواب تاثیر زیادی روی توان باروری مردان دارد، از جمله گرایش بیش از حد به خواب صبحگاهی، می تواند آسیب قابل توجهی به توان باروری مردان وارد کند.

خواب زیاد،قدرت باروری مردان را کاهش می دهد

سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد، خواب تاثیر زیادی روی توان باروری مردان دارد، از جمله گرایش بیش از حد به خواب صبحگاهی، می تواند آسیب قابل توجهی به توان باروری مردان وارد کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، مطالعه محققان دانشگاه بوستون روی حدود 700 زوج نشان داد، در مردانی که به طور مرتب بیش از 9 ساعت می خوابند، احتمال بچه دار شدن 42 درصد کاهش می یابد.


به گزارش روزنامه تلگراف،این مطالعه که در کنگره سالانه انجمن پزشکی باروری آمریکا ارائه شد، نشان داد، توان باروری در مردانی هم که کمتر از شش ساعت می خوابند، در قیاس با مردانی که هشت ساعت می خوابیدند، 43 درصد کمتر است.


این یافته ها نشان می دهند که بین هفت و نه ساعت خواب در شب برای حفظ توانایی باروری مردان مطلوب است.
محققان در این مطالعه جدید، عواملی را نیز که مشخص شده بود به کیفیت اسپرم آسیب می زنند مانند سن، سیگار کشیدن، وضعیت های بیکاری و افسردگی مد نظر قرار دادند؛ به این معنی که نتیجه مطالعه و ارقام حاصل از آن رابطه ای علت و معلولی را میان میزان خواب و توان تولید نطفه نشان می دهند.
نتایج این مطالعه همچنین نشان داد مردانی نیز که خواب منقطع دارند و یا برای به خواب رفتن با مشکل مواجه هستند، با احتمال کاهش قدرت باروری مواجه می شوند.


دکتر لورن وایز که ریاست این تحقیق را بر عهده داشت، گفت: این یافته ها یک ارتباط هورمونی میان خواب و ضعف باروری مردان را نشان می دهد زیرا بیشتر ترشح تستوسترون در شب صورت می گیرد.


پروفسور آلن پیسی کارشناس دانشگاه شفیلد نیز با اشاره به این که هورمون ملاتونین نیز شب ها ترشح می شود، تایید کرد که این رابطه علت و معلولی می تواند هورمونی باشد هر چند که در عین حال، سوخت و ساز بدن نیز می تواند در این زمینه موثر باشد.
مطالعه دیگری که توسط محققان دانشگاه استنفورد روی بیش از نیم میلیون مرد انجام شد، نشان داد، مردانی که بطور مرتب داروهای فشار خون مسدود کننده های بتا و بازدارونده های ACE مصرف می کردند، احتمال نابارور شدن آنها تقریبا 10 درصد بیشتر بود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha