رئیس پلیس آگاهی کشور با اشاره به کاهش ۴ درصدی وقوع سرقت در کشور از بیشتر شدن سرقت خودرو در ماه‌های گذشته خبر داد و گفت: ۷۸ خودروهای مسروقه در کمتر از یک ماه کشف می‌شوند.

سلامت نیوز: رئیس پلیس آگاهی کشور با اشاره به کاهش ۴ درصدی وقوع سرقت در کشور از بیشتر شدن سرقت خودرو در ماه‌های گذشته خبر داد و گفت: ۷۸ خودروهای مسروقه در کمتر از یک ماه کشف می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز، سردار محمدرضا مقیمی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به آخرین آمار از وقوع سرقت در کشور، با اشاره به کاهش وقوعات سرقت اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار به دست آمده، شاهد کاهش 4 درصدی وقوع سرقت به نسبت مدت مشابه سال گذشته در کشور هستیم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه هدف پلیس برای سال جاری کاهش 10 درصدی وقوع سرقت در کشور است افزود: با توجه به اینکه در سال جاری نه تنها روند رو به رشد وقوع سرقت در سنوات گذشته را متوقف  کردیم بلکه با تلاش همکارانمان در پلیس آگاهی و سایر پلیس‌های تخصصی، موفق به کاهش 4 درصدی وقوع سرقت در کشور شدیم که امیدواریم با توجه به این موفقیت، به هدف کاهش 10 درصدی سرقت در سال جاری،‌ دست یابیم.

وی اضافه کرد: همچنین بر اساس آمارهای موجود، موفق به کشف 72 درصد از سرقت‌های رخ داده در کشور شدیم که این آمار نیز حاکی از افزایش 1.5 تا 2 درصدی افزایش کشفیات به نسبت وقوع سرقت است.

افزایش 2 درصدی سرقت خودرو/ کشف 98 درصد خودروهای به سرقت رفته/ خودروهای داخلی سر لیست خودروهای سرقتی
مقیمی در ادامه با اشاره به افزایش سرقت خودرو نیز گفت: متاسفانه علی رغم کاهش کل سرقت‌ها، شاهد افزایش 2 درصدی وقوع سرقت خودروها هستیم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا افزود: البته با تلاش همکاران ما، 98 درصد خودروهای مسروقه کشف شدند و این در حالی است که 78 درصد خودروهای کشف شده نیز در مدت زمان کمتر از یک ماه، شناسایی و کشف شده‌اند.

وی با اشاره به نقش عوامل بیرونی در افزایش یا کاهش وقوع سرقت خودرو اظهار کرد: باید توجه داشت که عوامل متعددی در افزایش یا کاهش سرقت اتومبیل نقش دارند و مثلا اگر قطعات و لوازم یک مدل خاص خودرو در بازار کم شود، شاهد افزایش سرقت این خودروها هستیم؛ از این رو لازم است که خودروسازان و واردکنندگان قطعات خودرو، نسبت به تامین نیاز قطعات خودرو در بازار توجه کافی را داشته باشند.

مقیمی در پایان در پاسخ به این سوال که کدامیک از خودروها بیش از خودروهای دیگر مورد سرقت قرار می‌گیرند خاطرنشان کرد: سرقت خودروها با تعداد خودروهای موجود در کشور متناسب است و در مجموع با توجه به تعداد بالای خودروهای داخلی در کشور، این خودروها بیش از خودروهای خارجی مورد سرقت قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha