اگر کمرتان درد می کند، باید به دنبال دلیل آن باشید. گاهی علت کمر درد مسائل محیطی است و گاهی کمر درد نوعی زنگ خطر بیماریهای پاتولوژیک داخلیست.

این ۴ عادت بد باعث کمر دردتان می شود

سلامت نیوز:اگر کمرتان درد می کند، باید به دنبال دلیل آن باشید. گاهی علت کمر درد مسائل محیطی است و گاهی کمر درد نوعی زنگ خطر بیماریهای پاتولوژیک داخلیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از راستان نیوز، کمردرد به دلیل عوامل متعددی بروز می کند. گاهی بعضی از عادتهای غلط، منشاء بیرونی کمردردهاست. در این مطلب به چهار عادتی که احتمال بروز کمردرد را بالا می برند اشاره می کنیم.


انداختن کیف روی یک شانه

برخی افراد همیشه کیف خود را روی شانه ی راست و برخی دیگر روی شانه ی چپ شان می اندازند. در واقع حمل کیف روی شانه به عادت هر فرد بستگی دارد. با این حال این عادت امکان بروز کمردرد را افزایش می دهد، بخصوص اگر کیف تان سنگین باشد.
برای پیشگیری از این مشکل بهتر است تعادل بدن را حفظ کرده و هر از گاهی جای کیف را روی شانه تان عوض کنید.


پوشیدن کفش پاشنه بلند

اگر کمردرد دارید وقت آن رسیده است که کفش های پاشنه بلندتان را درآورید. البته منظورمان این نیست که سراغ کفش های خیلی تخت بروید. پاشنه کفش باید بین دو تا سه سانتی متر باشد و به خوبی از پاها محافظت کند.

در حین خرید کفش حواستان باشد که دارید پوشاکی برای قلب دوم تان خریداری می کنید. بنابراین کیفیت و راحتی کفش را فدای قیمت آن نکنید. از کفش های طبی با زیره و کفه های باکیفیت استفاده کنید.


خوابیدن روی تشک های غیراستاندارد و خراب

تشک های غیراستاندارد و کهنه و خراب سطح ناصافی دارند. عدم راحتی روی این تشک ها به کمر آسیب می زند. یک تشک خوب باید سطح صافی داشته باشد و به خوبی از بدن و بخصوص کمرتان محافظت کند. تشک تخت استاندارد باید فنرهای قوی داشته باشد و از الیاف باکیفیت و ضدحساسیت تهیه شده باشد. نرمی و سفتی آن باید متناسب باشد، به طوری که پستی و بلند بدن را پر کند. تشک خوب نباید زیاد نرم یا زیاد سفت باشد.

توجه داشته باشید که حالت خوابیدن شما نیز در بروز کمردرد بی تاثیر نیست. اگر روی شکم می خوابید یا عادت دارید که بازوهایتان را زیر بالش بگذارید، بیشتر دچار کمردرد خواهید شد. حواستان باشد که بالشت تان زیاد بلند یا کوتاه نباشد و گردن تان در راستای کمرتان قرار بگیرد.


عضلات کمرتان را منقبض می کنید

اولین کاری که هر فرد مبتلا به کمردرد، برای مقابله با درد انجام می دهد، انقباض عضلات و ثابت نگه داشتن کمر است. اما برای تسکین کمردرد این عادت نادرست است، چون در این صورت فشار بیشتری به کمر وارد می شود.

برای مقابله با کمردرد می توانید روی یک سطح مسطح مانند تشت یوگا دراز بکشید. گردن تان را روی یک بالش مناسب (نه چندان بلند) قرار دهید. عضلاتتان را شل و سفت کنید. بهتر است به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه در این حالت دراز بکشید و عضلات را به آرامی ورزش بدهید. انجام روزانه ی این حرکات باعث تسکین کمردردتان می شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha