یک کارشناس طب سنتی گفت: اکثر سرماخوردگی‌ها، ویروسی هستند و نیازی به آنتی بیوتیک (چرک خشک‌کن) ندارند, مصرف آنتی بیوتیک نه تنها جیب افراد, بلکه دستگاه گوارش آنها را نیز از میکروب‌های مفید خالی می‌کند.

آنتی بیوتیک، دستگاه گوارش را از میکروب‌های مفید خالی می‌کند

سلامت نیوز: یک کارشناس طب سنتی گفت: اکثر سرماخوردگی‌ها، ویروسی هستند و نیازی به آنتی بیوتیک (چرک خشک‌کن) ندارند, مصرف آنتی بیوتیک نه تنها جیب افراد, بلکه دستگاه گوارش آنها را نیز از میکروب‌های مفید خالی می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم, سید جواد علوی درباره تدابیر فصل پاییز اظهار داشت: اکثر سرماخوردگی‌ها، ویروسی هستند و نیازی به آنتی بیوتیک (چرک خشک کن) ندارند, مصرف آنتی بیوتیک نه تنها جیب افراد, بلکه دستگاه گوارش آنها را نیز از میکروب‌های مفید خالی می‌کند.

به گفته وی می‌توانید در فصل پاییز و زمستان نسبت به فصول گرم، از غذاهای مقوی سنگین مثل آش‌ها، آبگوشت‌ها، کله‌پاچه و... قدری بیشتر مصرف کنید. البته نه اینکه پرخوری کنید.

ورزش و تحرک در فصل پاییز بسیار ضروری است

این کارشناس طب سنتی افزود: حمام یک‌روز درمیان با آب نیم‌گرم و چرب‌کردن بدن با روغن بادام یا بنفشه بادام برای حفظ سلامتی در پاییز ضروری است. برای حفظ سلامتی در فصل پاییز، باید بیشتر از تابستان تحرک و ورزش داشته باشید.

علوی اضافه کرد: پرهیز از انواع خون‌گیری از جمله فصد و حجامت (مگر به تشخیص درمانگر مجرب) برای حفظ سلامتی در فصل پاییز ضروری است.

کاهش فعالیت جنسی برای حفظ سلامتی در فصل پاییز ضروری است

وی بیان داشت: کاهش فعالیت جنسی برای حفظ سلامتی در فصل پاییز ضروری است. حفظ سلامتی در پاییز نیازمند پرهیز از نوشیدن آب بسیارسرد، پوشاندن سر و بدن از سرمای بامداد و شب و دوری از گرمای میانه‌ روز است.

این کارشناس طب سنتی یاداور شد: مصرف غذاهای گرم وتر مثل گوشت بره، زرده تخم‌مرغ عسلی، شیرینی‌های حاوی شکر و بادام و پسته، مغزها، انجیر،کشمش و مویز،شیره انگور،سیب، انار،انگور،خربزه،گلابی،‌شلغم،خاکشی به حفظ سلامتی در پاییز کمک می‌کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha