رئیس سومین کنگره پیشرفت های مهندسی بافت و پزشکی بازساختی ایران گفت: بانک سلول های بنیادی پوست به همراه بزرگ ترین اتاق تمیز به زودی در بیمارستان مطهری تهران راه اندازی می شود.

سلامت نیوز: رئیس سومین کنگره پیشرفت های مهندسی بافت و پزشکی بازساختی ایران گفت: بانک سلول های بنیادی پوست به همراه بزرگ ترین اتاق تمیز به زودی در بیمارستان مطهری تهران راه اندازی می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، دکتر محمدتقی جغتایی روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه این کنگره در سالن همایش های رازی افزود: این بانک محل نگهداری سلول های بنیادی و بافت در زمینه پوست است تا در صورت لزوم در اختیار بیماران قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه این مجموعه اولین بانک پوست در کشوراست، اظهار کرد: هم اکنون اینگونه مجموعه در ترکیه و برخی از کشورهای خلیج فارش مشغول فعالیت هستند.
جغتایی گفت: اغلب پزشکان با علم طب بازساختی آشنایی کامل ندارند و به همین دلیل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با برپایی کنگره ها در رشته های مختلف پزشکی در صدد آشنایی آنان با این علم جدید است.
وی با اشاره به اینکه طب بازساختی، حوزه ای بین رشته ای است، بیان کرد: رشته های مختلف اعم از بالینی، پایه، مهندسی و بیولوژیک در این حوزه دخالت دارند.


رئیس دانشکده فناوری های نوین پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد که شرکت های دانش بنیان باید مشارکت جدی تری در زمینه تولید محصولات در این زمینه داشته باشند.
جغتایی بر لزوم پوشش بیمه ای سلول های بنیادی و طب بازساختی، گفت: آشنانبودن بیمه ها با این حوزه ها و گسترش این علم جدید از مهمترین عوامل عدم پوشش بیمه ای در این حوزه ها است.


وی افزود: این کنگره با هدف ارتقاء پیشرفت های علمی و عملی گروه هایی که در این حوزه فعالیت می کنند، بیان آخرین دستاوردهای علمی و ارائه یافته های جدید در این زمینه، برگزار شده است.
جغتایی گفت: محورهایی مانند، ترمیم دستگاه عصبی، پوست، استخوان و غضروف، دهان ، فک و صورت، کبد و دستگاه گوارش، کلیه و دستگاه ادراری، قلب و عروق، ترمیم ریه و دستگاه تنفسی، بیولوژی سلول های بنیادی، بیومواد و نانو نکتولوژی در مهندسی بافت در این رویداد علمی، مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.


رئیس سومین کنگره پیشرفتهای مهندسی بافت و پزشکی بازساختی ایران، افزود: این کنگره محل مناسبی برای تبادل نظرات و مفاهیم بین پژوهشگران رشته های مختلف مهندسی، پزشکی و زیستی خواهد بود.
سومین کنگره پیشرفت های مهندسی بافت و پزشکی بازساختی ایران با حضور محققان، پزشکان و دانشجویان از امروز (28 مهرماه) در سالن همایش های رازی آغاز بکار کرد و تا فردا ادامه دارد.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha