معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران بیماری فیبروز ریه را یک بیماری کشنده توصیف کرد و گفت: طب بازساختی می‌تواند تحول عظیمی در درمان این بیماری ایجاد کند.

طب بازساختی روشی برای درمان یک بیماری کشنده ریه

سلامت نیوز:معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران بیماری فیبروز ریه را یک بیماری کشنده توصیف کرد و گفت: طب بازساختی می‌تواند تحول عظیمی در درمان این بیماری ایجاد کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دکتر سید علی جواد موسوی روز چهارشنبه، 28 مهرماه در سومین کنگره سراسری پیشرفت‌های مهندسی بافت و پزشکی بازساختی که در مرکز همایشهای رازی تهران برگزار شد، با اشاره به بیماری فیبروز ریه افزود: این بیماری یک بیماری لاعلاج است که تا کنون هیچ راهکار درمانی برای آن‌ ارائه نشده است.

به گفته وی، این بیماری یک بیماری پیش رونده است که منجر به مرگ بیماران خواهد شد.

موسوی پیوند ریه را یکی از روش‌های درمانی این بیماری ذکر کرد و ادامه داد: این روش درمانی قطعی نیست، ولی روش‌های طب بازساختی و سلول‌های بنیادی می‌تواند تحولات عظیمی در درمان این بیماری ایجاد کند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که محققان کشور بتوانند در سال‌های آینده با روش‌های طب بازساختی روش‌های درمانی مطمئنی برای بیماری‌های فیبروز ریه و برونشیت مزمن ارائه دهند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha