شنبه ۴ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1958

بستن کمربند ایمنی حتی برای مسیرهای کوتاه ضروری است و آمارها نشان می‌دهد با بستن کمربند ایمنی مطمئن‌تر می‌توان با خطرات و تصادفات غیرقابل پیش‌بینی مقابله کرد.

استفاده صحیح از کمربند ایمنی

 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، پس از اینکه مدت کوتاهی از کمربند ایمنی استفاده کردید به بستن آن عادت خواهید کرد. کمربند ایمنی از وسایلی است که در حوادث رانندگی باعث کاهش شدت آسیب جسمانی به سرنشینان خودرو می شود.

تحقیقات نشان داده که در حوادث رانندگی بیشترین صدمه به سر و بالاتنه رانندگان وارد می شود. کمربند ایمنی با ثابت نگهداشتن راننده و سرنشین روی صندلی مانع از برخورد سر آنها به شیشه جلو یا فرمان خودرو می شود و نه تنها در برخوردهای رودررو بلکه هنگام برخورد دو خودرو از پهلو نیز از شدت ضربه وارده به راننده و دیگر سرنشینان می کاهد.

برخی رانندگان به اشتباه تصور می کنند کمربند ایمنی برای جاده های خارج شهر است. حوادث رانندگی در جاده ها از شدت بیشتری برخوردارند، اما در عوض بیشتر تصادفات در شهرها اتفاق می افتد. عده ای دیگر هم زمانی که می خواهند مسافتی طولانی رانندگی کنند از کمربند ایمنی استفاده می کنند. در صورتی که خطر حتی در مسیرهای کوتاه هم در کمین است. بنابراین بهتر است از کمربند ایمنی در کوتاهترین مسیر نیز استفاده شود تا تمام فضای جلو بدن را محافظت کند.

در بستن کمربند ایمنی باید مراقب بود کمربند زیاد شل یا سفت نباشد تا در حین رانندگی آزادی عمل را از راننده نگیرد و به اندازه کافی او را عقب نگه دارد. به قلاب کمربند نیز باید توجه کرد، چرا که ممکن است هنگام وقوع حادثه روی قسمتی از بدن قرار گیرد که موجب صدمه به استخوان ها شود. در ضمن طرز باز و بسته شدن قلاب باید طوری باشد که هنگام حادثه راننده بتواند به آسانی آن را باز کند. در مورد کودکان هم دقت کنید همیشه روی صندلی عقب خودرو بنشینند یا از صندلی مخصوص کودک استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha