متخصص بیماری‌های غدد و داخلی با اشاره به علائم کیست‌های خوش‌خیم و بدخیم گفت: پرمویی و کلفتی صدا در زنان از نشانه‌های وجود کیست‌های خطرناک تخمدان است.

علائم کیست‌های خوش‌خیم و بدخیم/ خطر پرمویی و کلفتی صدا در زنان

سلامت نیوز:متخصص بیماری‌های غدد و داخلی با اشاره به علائم کیست‌های خوش‌خیم و بدخیم گفت: پرمویی و کلفتی صدا در زنان از نشانه‌های وجود کیست‌های خطرناک تخمدان است.

به گزارش سلا مت نیوز به نقل از فارس،مهران زمان زاده  در مورد کیست‌های تخمدان اظهارداشت: کیست ها به دو دسته خوش‌خیم و بدخیم تقسیم بندی می شوند که نوع خوش‌خیم کیست های هورمونی هستند که خیلی از زنان آن را در طول زندگی تجربه می‌کنند. این کیست ها قابل کنترل و درمان  بوده و در اکثرموارد به درمان دارویی پاسخ می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه این کیست ها در 90 درصد موارد به درمان به خوبی جواب می دهند، افزود: کیست های بدخیم دسته دیگری از کیست‌های تخمدان هستند که بیشتر در خانم‌های جوان به وجود می آیند و به کیست های آندومتریوز معروفند که خطرناکند و حتی می توانند منجر به نازایی شوند.

متخصص بیماری‌های غدد و داخلی ادامه داد: از کیست های دیگر که می توانند مشکلات جدی در زنان ایجاد کنند می توان به کیست های درموئید یا خونی یا کیست های پاره شونده اشاره کرد. این کیست ها در واقع می توانند نوعی تومور تخمدان محسوب شوند که مربوط به قشر تخمدان هستند.

زمان‌زاده اضافه کرد: این کیست‌ها غیر طبیعی بوده و علائمی چون خونریزی و پرمویی و کلفتی صدا در فرد ایجاد می کنند.البته این کیست شیوع زیادی ندارد و بسیار کم در افراد بروز می‌کند همچنین با داروها درمان نمی‌شوند و در بیشتر موارد نیاز به جراحی دارند.

وی با بیان اینکه کیست‌ها ی بدخیم در هر سنی ممکن است بروز کنند ولی مشاهده شده در افرادی که سنشان زیاد می شود احتمال بروز کیست بدخیم بیشتر است، افزود: کیست های بدخیم با علائمی همچون اندازه بیش از 5 سانتی متر، توپر بودن، دارای سطح ناصاف و بزرگ شدن با سرعت همراه است.

متخصص بیماری‌های غدد و داخلی گفت: از علائم شایع دیگر کیست‌ها در بدن لکه بینی، خون ریزی های نامنظم در دوره قاعدگی، دردهای زیر دل و اختلالات زمانی قاعدگی است.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha