معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر 350 هزار بیمار مبتلا به سرطان در کشور داریم، گفت: هر سال 90 هزار مورد جدید سرطان به کشور افزوده می‌شود.

بروز سالانه 90هزار مورد جدید سرطان در کشور

سلامت نیوز:معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر 350 هزار بیمار مبتلا به سرطان در کشور داریم، گفت: هر سال 90 هزار مورد جدید سرطان به کشور افزوده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دکتر محمد هادی ایازی در نشست سمن های حوزه سلامت در گیلان که در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد با بیان اینکه ارتقای سلامت مردم مهم‌ترین دغدغه وزارت بهداشت است، اظهار کرد: جامعه سلامت محور، موجب کاهش هزینه‌های درمان خواهد شد.

وی با بیان اینکه 50 درصد مردم کشور ما چاق هستند، تصریح کرد: سلامت باید مهم ترین دغدغه مردم باشد. تحرک و تغییر سبک زندگی باید اولویت زندگی افراد قرار گیرد.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت تعداد افراد دیابتی در کشور را 5 میلیون نفر بیان کرد و گفت: 5 میلیون و 500 هزار نفر نیز در کشور در آستانه ابتلا به دیابت قرار دارند.

ایازی تعداد فوتی ها در سال 94 را 370هزار نفر عنوان کرد و افزود: همچنین در سال 94 یک میلیون و 570 هزار نفر در کشور متولد شدند.
ایازی با اشاره به کمبود تخت‌های بیمارستانی در کشور گفت: هزینه ایجاد هر تخت بیمارستانی در کشور 550 تا 700 میلیون تومان است.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه سلامت نیز باید از ظرفیت و توانمندی مردم در توسعه استفاده کرد، یادآور شد:سال 94 بالغ بر هزار میلیارد تومان توسط مردم به حوزه سلامت کمک شد.

معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در شش ماهه اول امسال، توسط مردم 780 میلیارد تومان مشارکت در حوزه سلامت صورت گرفته است.

وی تقویت مشارکت های بین بخشی را از برنامه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواند و گفت:طی دو سال اخیر 350 هزار تن روغن پالم با مشارکت برخی از دستگاه های مرتبط با حوزه سلامت در کشور جمع آوری شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha