چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
کد خبر: 195812

هیچ چیزی گواراتر از یک لیوان آب یخ پس از یک روز گرم نیست اما آیا می‌دانستید که آب یخ اثرات مضری روی بدن می‌گذارد؟

سلامت نیوز: هیچ چیزی گواراتر از یک لیوان آب یخ پس از یک روز گرم نیست اما آیا می‌دانستید که آب یخ اثرات مضری روی بدن می‌گذارد؟

برای سیستم گوارش مشکل ایجاد می‌کند:
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، مصرف آب یخ می‌تواند ناراحتی معده، درد شکم، حالت تهوع و ... ایجاد ‌کند.در دمای پایین رگ‌ های خونی جمع می‌شود. از طرف دیگر آب یخ باعث منقبض شدن معده می‌شود. در این شرایط معده  قادر نیست به‌ طور موثر مواد غذایی را پردازش کند.

انرژی بدن را کاهش می دهد:
اگرچه برای مدت کوتاه احساس تازه می‌بخشد اما در طولانی‌ مدت انرژی را از بدن می‌گیرد زیرا بدن برای بازگرداندن دما به حالت طبیعی باید انرژی اضافه مصرف کند.

گلودرد را تشدید می کند:
همان طور که در فصل سرما دچار آب‌ریزش بینی و گرفتگی سینوس می‌شوید با خوردن آب یخ، خلط  مرطوب‌ کننده طبیعی تولیدمی شود تا هر نوع هوا یا نوشیدنی سرد را که وارد بدن می‌شود گرم کند. تنها تفاوت این است که در مورد آب یخ این واکنش بدن نیاز نیست و باعث می‌شود خلط اضافه در گلو تجمع پیدا کند و فرد دچار ناراحتی در گلو شود.

ضربان قلب کند می‌شود:
با تحت تاثیر قرار گرفتن عصب واگ (که در قسمت پشت گردن قرار دارد) به‌عنوان یک اقدام اضطراری، ضربان قلب کند می‌شود تا دمای بدن به دمای طبیعی بازگردد.

یبوست:
علاوه بر سفت شدن غذا، انقباض روده را نیز در پی دارد و این امر هنگام دفع مدفوع مشکل‌ساز می‌شود.

سردرد:
همان طورکه هنگام خوردن بستنی مغز آدم یخ می زند نوشیدن آب یخ نیز این حالت را ایجاد می کند. آب یخ بسیاری از عصب‌های حساس را بی‌حس می‌کند.

باعث ایجاد چربی اضافه می‌شود:
با پایین رفتن دمای بدن ، چربی‌ها سفت و به‌سختی هضم می‌شوند.


منبع: سایت ام اس ان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha