چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
کد خبر: 195820

یک متخصص بیماری‌های پوست و مو تقویت سیستم ایمنی بدن را مهمترین عامل مبارزه با ویروس زگیل دانست و گفت: افراد مبتلا به این ویروس نباید پوست خود را دستکاری کنند.

مهمترین عامل مبارزه با زگیل

سلامت نیوز:یک متخصص بیماری‌های پوست و مو تقویت سیستم ایمنی بدن را مهمترین عامل مبارزه با ویروس زگیل دانست و گفت: افراد مبتلا به این ویروس نباید پوست خود را دستکاری کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، پروین منصوری، متخصص بیماری‌های پوست و مو اظهار کرد: زگیل نوعی از عفونت ویروسی است که ممکن است در پوست و مخاط انسان و بعضی از حیوانات به وجود آید که بیش از 110 نوع از این ویروس در دنیا شناسایی شده است.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات پوست و سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ویروس‌ زگیل بعد از تماس با بدن وارد هسته سلول‌ها شده و تکثیر پیدا می‌کند، افزود: طی این فرآیند ویروس‌ها نیز تکثیر، رشد و ایجاد ضایعه می‌کند و اگر سیستم ایمنی و دفاعی بدن ما قابلیت کافی را نداشته باشد ممکن است که ویروس سال‌ها در آن منطقه بماند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی مهمترین عامل را برای از بین بردن زگیل یا ماندگاری آن سیستم ایمنی بدن فرد دانست و ادامه داد: افراد مبتلا به این ویروس نباید پوست خود را دستکاری کنند در غیر این صورت ویروس از خراش‌های میکروسکوپی سطح پوست وارد شده و تکثیر می‌شود.

منصوری، با بیان اینکه این ویروس از پوست و مخاط سالم عبور نمی‌کند، تصریح کرد: ویروس زگیل نمی‌تواند از پوست سالم وارد شود بلکه در صورت ایجاد ترک مختصری در پوست یا مخاط وارد شده و شروع به تکثیر می‌کند که از بین رفتن آن به سیستم ایمنی بدن شخص بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه داروی اختصاصی به جز موارد نادر برای از بین بردن ویروس زگیل در کشور وجود ندارد، اذعان کرد: معمولاً افراد به موقع برای درمان آن اقدام نمی‌کنند زیرا ممکن است سیستم ایمنی بدن بتواند آن را از بین ببرد.

این متخصص بیماری‌های پوست و مو تصریح کرد: اما در افرادی که زگیل‌ها پایدار یا در حال تکثیر هستند نشان دهنده این است که سیستم ایمنی بدن فرد قادر به از بین بردن آن نیست که در این حالت پزشکان اقدام به از بین بردن زگیل از راه‌های بیرونی و با استفاده از روش‌هایی مانند سرما‌درمانی (کرایو‌تراپی)، تخریب با دستگاه‌های لیزر و استفاده از پمادهای لایه‌بردار می‌کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha