پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج در پنج ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش یافته است.

افزایش 3 درصدی فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج

سلامت نیوز:پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج در پنج ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد افزایش یافته است.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: در پنج ماه سال‌جاری 63 نفر در اثر مسمومیت با قرص برنج جان خود را از دست داده اند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج61 نفر اعلام شده بود 3 درصد افزایش یافته است.

بنابر این گزارش از کل فوت شدگان ناشی از مسمومیت با قرص برنج در پنج ماه امسال 36 نفر مرد و 27نفر زن بوده اند.

آلومینیوم فسفاد که از آن برای ضد عفونی نمودن و جلوگیری از آفت زدگی غلاتی چون برنج مورد استفاده قرار میگیرد،ب ه نام های تجاری مختلفی همچون کوئیک فوس (Quickphos) و سلفوس (Celphos) وجود دارد که در ایران به نام قرص برنج مشهور است.

این قرص ظرف مدت 3 تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار اختلال کرده و فرد در اثر مرگی دردناک خواهد مرد.در صورتیکه فرد قرص برنج را بخورد یا بوی آن‌را استشمام کند دچار مسمومست خواهد شد که اگر سم از بدن وی خارج نشود موجب مرگ وی خواهد شد.

دلایل اصلی مسمومیت با قرص برنج شامل مصرف اشتباه قرص موجود در برنج، مصرف قرص های قلابی توهم زا که دارای ترکیبات قرص برنج و یا خود قرص برنج هستند و خوکشی است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha