وی به کارانه 20 میلیونی پزشکان اشاره کرد و افزود: پزشکان 70 و 80 و در مواقعی بالای 100 میلیون تومان دریافت می کنند که این عامل باعث ارزشمند شدن سود و درآمد پزشکان و کم ارزشی شدن سود مردم شده است.

تاکید مجدد رئیس نظام پرستاری بر درآمد بالای 100 میلیونِ پزشکان

سلامت نیوز:هدف از اجرای طرح تحول سلامت کاهش پرداخت هزینه ها از جیب مردم بوده اما متاسفانه این هدف به سمت افزایش درآمد پزشکان تغییر پیدا کرده است.

آدابی رئیس سازمان نظام پرستاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به احداث طرح تحول سلامت، گفت: طرح موسوم به طرح تحول نشان سلامت از اردیبهشت سال 93 احداث شده است.

آدابی با اشاره به افزایش درآمد پزشکان در سراسر کشور، اظهار داشت: درآمد پزشکان نه فقط در مناطق محروم، بلکه در سراسر کشور اعم از پایتخت و کلان شهرها افزایش یافته است.

رئیس سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه باید درآمد پزشکان 2 ماه قبل و بعد از این طرح بررسی شود، بیان کرد: بررسی درآمد پزشکان 2 ماه قبل و بعد از طرح تحول سلامت باعث آشکاری فاصله درآمدی پزشکان در این 2 دوره می شود.

وی ادامه داد: به دلیل شرایط عقبه اقتصادی کشور و وجود تعرفه های اضافی این طرح باید هر چه سریع‌تر این مسئله اصلاح شود تا باعث بدهکاری به بیمه‌ها نشود.

آدابی با بیان اینکه این بررسی ها با تغییرات درآمدی همراه است، افزود: به طور میانگین درآمدها بین سه الی چهار برابر یعنی حدود 300 الی 400 درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: این افزایش درآمد برای سایر کارکنان حوزه بهداشت و درمان از جمله پرستاران اندک است، یعنی اگر پرستاری 300 هزار تومان می گیرد، کارانه ماحصل این تعرفه ها 700 الی 800 هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

وی به کارانه 20 میلیونی پزشکان اشاره کرد و افزود: پزشکان 70 و 80 و در مواقعی بالای 100 میلیون تومان دریافت می کنند که این عامل باعث ارزشمند شدن سود و درآمد پزشکان و کم ارزشی شدن سود مردم شده است.

آدابی به سخنان پزشکیان نایب رئیس مجلس درباره درآمد 190 میلیون تومانی پزشکان دولتی، اشاره کرد و گفت: در کشور پزشکان دولتی هستند که بالای 100 میلیون تومان دریافت می کنند.

رئیس سازمان نظام پرستاری به راهکارهای کاهش درآمد اشاره کرد و یادآور شد: اصلاح تعرفه های ساخته شده و برگرداندن آن به وضعیت قبل از اجرای طرح تحول، کاهش هزار 700 مورد تعرفه جدید و بدون حساب و کتاب و کار و کارشناسی این تعرفه ها اضافه شده و تبعیت از بخش های خصوصی و کشورهای مطرح جهت انجام کارهای بی نقص در حوزه بهداشت و درمان از راهکارهای مهم در اجرای طرح تحول سلامت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha