چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
کد خبر: 195839

انجیر میوه‌ای سرشار از خاصیت است که متأسفانه دوام چندانی ندارد و ‌باید در مدت کوتاهی پس از خریداری مصرف شود. پژوهشگران دانشگاه اینسبروک استرالیا توصیه می‌کنند انجیرهای کاملا رسیده بخرید، چرا که انجیر پخته خواص آنتی‌اکسیدانی بیشتری دارد.

خواص جادویی انجیر

سلامت نیوز: انجیر میوه‌ای سرشار از خاصیت است که متأسفانه دوام چندانی ندارد و ‌باید در مدت کوتاهی پس از خریداری مصرف شود. پژوهشگران دانشگاه اینسبروک استرالیا توصیه می‌کنند انجیرهای کاملا رسیده بخرید، چرا که انجیر پخته خواص آنتی‌اکسیدانی بیشتری دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم، در ادامه با ما همراه باشید تا با خواص معجزه‌آسای این میوه‌ پرطرفدار بیشتر آشنا شوید:

شادابی پوست

مصرف انجیر موجب حفظ جوانی و درخشندگی پوست می‌شود. این میوه به دلیل برخورداری از اسیدهای چرب امگا3 و ترکیبات ضدالتهابی، به تغذیه پوست، رفع قرمزی ناشی از آکنه کمک می‌کند و مانع پیری می‌شود.

بهبود گوارش

انجیر منبعی غنی از فیبر است که به بهبود گوارش و کنترل وزن کمک می‌کند. این میوه به دلیل فیبر بالا و قابلیت جذب آب موجب نرم شدن مدفوع می‌شود. مصرف انجیر بویژه به افرادی که مشکل یبوست دارند، توصیه می‌شود.

کاهش وزن

انجیر حاوی آنزیم فیسین است که موجب تجزیه پروتئین به آمینواسید می‌شود. آمینواسیدها به عضله‌سازی کمک می‌کنند و به همین دلیل، انجیر انتخابی فوق‌العاده برای کنترل وزن و عضله‌سازی است.

ضدسرطان

عصاره آب انجیر سرشار از نوعی ترکیب فعال فیتوشیمیایی موسوم به بنزآلدهید است که خاصیت ضدسرطانی دارد. مطالعات نشان داده است ترکیبات زیست‌فعال موجود در انجیر نظیر فنولیک، کومارینز و اسیدهای چرب به درمان سرطان پوست غیرملانوم کمک می‌کند. همچنین گفته می‌شود کومارینز در درمان سرطان پروستات مؤثر است.

کنترل فشار خون

انجیر سرشار از پتاسیم است. پتاسیم موجب کنترل اثرات مخرب نمک روی فشار خون می‌شود. اغلب مردم آن قدر که غذاهای پرنمک مصرف می‌کنند، به مصرف میوه و سبزیجات کافی عادت ندارند و به دلیل کاهش سطح پتاسیم در معرض ابتلا به فشار خون بالا قرار می‌گیرند.

منبع:medicaldaily

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha