رئیس سازمان بهزیستی گفت: اورژانس اجتماعی این سازمان سال گذشته توانست از خودکشی 4240 نفر در سراسر کشور جلوگیری کند.

خبر خوب برای نسل بعد؛ غربالگری ژنتیک برای زوج های جوان اجباری شد

سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی گفت: اورژانس اجتماعی این سازمان سال گذشته توانست از خودکشی 4240 نفر در سراسر کشور جلوگیری کند.

به گزارش سلامت نیوز، ایسنا نوشت: منطقه کهگیلویه و بویراحمد انوشیروان محسنی‌بندپی در هفتمین همایش معاونین امور اجتماعی در یاسوج افزود: این همایش در راستای ارتقابخشی به خدمات تخصصی بهزیستی، رصد، پایش، جلوگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و تدوین اطلس جغرافیایی آسیب های اجتماعی برگزار شد.

او بیان کرد: توسعه راه‌کارهای فرهنگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که برای آگاه‌سازی فرد و خانواده است و دانش و آگاهی فرد می‌تواند از بروز خطرات و آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند، راهبرد اصلی این سازمان است.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: استانداردسازی خدمات و استفاده از ظرفیت و توانمندی خیرین به عنوان شرکای راهبردی این سازمان از دیگر برنامه‌های این سازمان هستند.

محسنی‌بندپی با اشاره به موضوع خودکشی در کشور گفت: نیروهای اورژانس اجتماعی در مأموریت‌های مختلفی که در رابطه با بحث خودکشی است در سریع‌ترین زمان حضور یافته و از خودکشی افراد جلوگیری می‌کنند.

او ادامه داد: آمار خودکشی در کشور به نسبت دیگر کشورها پایین‌تر است اما بازهم برای نظام جمهوری اسلامی ایران آمار خوب و مناسبی نیست.

رئیس سازمان بهزیستی کشور عنوان کرد: سال گذشته نیروهای اورژانس اجتماعی توانستند با مداخله به هنگام و به موقع از خودکشی 4240 نفر جلوگیری کنند.

محسنی بندپی با بیان اینکه طرح غربالگری ژنتیک امسال برای زوج‌های جوان اجباری است، بیان کرد: برای 40هزار زوج در 31استان کشور طرح غربالگری اجرا شده است که 30درصد این زوجین به مشاوره و 20درصد به آزمایش ژنتیک نیاز داشتند.

او اضافه کرد: ارتقاء فرهنگ، پیشگیری از شیوع آسیب های اجتماعی و معلولیت وظایف و کارهای اصلی سازمان بهزیستی در سراسر کشور هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha